بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
برگزاری مجمع سازمان اموال تملیکی در تاریخ مقرر/ ۹۷ درصد فروش به صورت الکترونیکی است
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: بیش از ۹۷ درصد فروش‌ها به صورت الکترونیکی و بخش دیگر آن به صورت مزایده‌ای برگزار می‌شود که عمدتا کالا‌های سریع الفساد یا کالا‌های اساسی است و امکان برگزاری مزایده وجود ندارد.
کد خبر : ۲۷۳۰۶۶

عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص گزارش عملکرد این سازمان اظهار کرد: در سازمان اموال تملیکی با تقدیر رئیس جمهور و نیز طبق گفته وزیر اقتصاد؛ "سازمان اموال تملیکی سازمان رکوردهاست" تعیین تکلیف‌های خوبی انجام شد. حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان کالا را که سال‌های متمادی در انبار‌ها موجود بود در دولت سیزدهم و بازه زمانی یکساله تعیین تکلیف کردیم. رشد بیش از ۶۰۰ درصدی را در موضوع تعیین تکلیف و فروش کالا‌ها ثبت کردیم. درباره عملکرد سازمان اموال تملیکی به گفته رئیس قوه قضائیه "تحول واقعی و انقلاب در انبار‌های سازمان اموال تملیکی رقم خورد" در میزان ساماندهی انبار‌ها اعم از خرید و تجهیز چندبرابر ۳۰ سال گذشته موفق بوده ایم.

وی درباره برگزای مجمع سازمان اموال تملیکی افزود: مجمع عمومی سازمان اموال تملیکی بالاترین رکن طبق قانون تاسیس سازمان است. اعضای هیات مدیره سازمان اموال تمیلیکی متشکل از وزیر اقتصاد به عنوان رئیس هیات مدیره، وزیر دادگستری، وزیر کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و دادستان کل کشور به عنوان اعضای مجمع محسوب می‌شوند. حداقل سالی یک بار برای تصویب صورت‌های مالی و مصوباتی که مجمع نسبت به هیات مدیره دارد، را اعلام می‌کند.

اجتهادی ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ سازمان اموال تملیکی، مجمع عمومی آن در زمان مقرر و بدون صورت مالی سازمان حسابرسی، بدون بند مشهود و تخلف هیات مدیره از وظایف، تصویب شد که در روز گذشته مورد تقدیر اعضای مجمع قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی بیان کرد: نکته مهم این است که مجمع سازمان در دولت سیزدهم با حضور اکثریت اعضای اصلی برگزار و به عنوان عالی‌ترین رکن سازمان بر اقدامات آن نظارت دارد. همچنین مصوباتی دارد که هیات مدیره طبق آن می‌تواند امور را پیش ببرد.

وی همچنین درخصوص برگزاری مزایده‌های این سازمان بیان کرد: سازمان اموال تملیکی طبق تعهدی که به دولت داده است، برای ایجاد شفافیت در موضوع فروش کالا‌های در اختیار، از طریق برگزاری مزایده‌های الکترونیک و از سال ۱۴۰۲ به صورت حراج برخط الکترونیکی اقدام کرد که هر دو بر بستر سامانه‌های تدارکات الکترونیکی دولت انجام شد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۷ درصد فروش‌ها به صورت الکترونیکی و بخش دیگر آن به صورت مزایده‌ای برگزار می‌شود که عمدتا کالا‌های سریع الفساد یا کالا‌های اساسی است و امکان برگزاری مزایده وجود ندارد. مثل گندم‌های نوشهر که به پشیبانی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران فروختیم.

وی درخصوص مشارکت عموم در مزایده‌ها توضیح داد: مزایده‌ها از طریق رسانه ها، صداوسیما و.. به اطلاع افراد می‌رسد. کارکنان دولت طبق قانون امکان شرکت در مزایده‌ها را ندارند. اما در حراج برخط خرده فروشی، چون ماهیت آن خرده فروشی است کارکنان دولت می‌توانند حضور داشته باشند.

اجتهادی گفت: امیدوار هستیم با این اطلاع رسانی‌ها عملکرد سازمان زیر نگاه خبرنگاران بوده و شفاف باشد. همچنین با اطلاع سانی بهتر نیز زمینه برای حضور گسترده و تعیین تکلیف کالا‌ها را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.