بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
شرکت بورس کالا در اطلاعیه‌ای فرآیند تحویل قرارداد‌های اختیار معامله سکه تحویل شهریور ۱۴۰۲ را به فعالان معاملات قرارداد‌های مشتقه ابلاغ کرد.
کد خبر : ۲۷۳۱۵۸

سکه

به گزارش بورس نیوز، شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای فرآیند تحویل قرارداد‌های اختیار معامله سکه تحویل شهریور ۱۴۰۲ را به فعالان معاملات قرارداد‌های مشتقه ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، در متن اطلاعیه بورس کالا آمده است: فرآیند تحویل در قرارداد اختیار معامله سکه طلا سررسید شهریور ماه ۱۴۰۲ در روز شنبه مورخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ با در نظر گرفتن شرایط زیر انجام خواهد شد:

۱. تحویل از طریق گواهی سپرده سکه طلا با نماد‌های زیر امکان پذیر است:

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه ملت سکه ۰۲۱۱، ۰۲) سکه تمام بهار تحویلی ۱ روزه رفاه سکه ۰۳۱۲ پ ۰۱)

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه صادرات سکه ۰۳۱۰ پ ۰۴)

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه سامان سکه ۰۴۱۲پ (۰۳)

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه آینده (سکه ۰۴۱۱پ ۰۵)

۲. درخواست‌های اعمال ارائه شده خریداران و ایفای تعهدات فروشندگان در نماد‌های در زیان وارد فرآیند تحویل نخواهند شد.

۳. با توجه به اینکه احتمال دارد مشتریان مجموعه‌ای از موقعیت‌های همجهت موقعیت خرید در Call و موقعیت فروش در Put" یا موقعیت فروش در Call و موقعیت خرید در Put داشته باشند تخصیص گواهی‌های سپرده و وجوه واریزی مشتریان به شرح زیر انجام خواهد شد.

در خصوص گواهی‌های سپرده، تخصیص ابتدا از در سودترین قرارداد Put و سپس از قرارداد Call با کمترین میزان در سود بودن انجام خواهد شد. بدین مفهوم که ابتدا گواهی‌های، سپرده تحت مالکیت مشتری به منظور اعمال قرارداد‌های Put مشتری و به ترتیب از بیشترین قیمت (اعمال و باقیمانده آن به منظور ایفای تعهدات قرارداد‌های Call وی و به ترتیب از بیشترین قیمت (اعمال) منظور خواهد شد.

 در خصوص وجوه واریزی نیز تخصیص ابتدا از در سودترین قرارداد Call و سپس از قرارداد Put با کمترین میزان در سود بودن انجام خواهد شد. بدین مفهموم که وجوه واریز شده ابتدا به منظور اعمال قرارداد‌های Call مشتری و) به ترتیب از کمترین قیمت اعمال و باقیمانده آن به منظور ایفای تعهدات قرارداد‌های Put ویو) به ترتیب از کمترین قیمت اعمال لحاظ خواهد شد.

۴. وجوه مورد نیاز برای ایفای تعهدات مشتریان فروشنده در قرارداد Put که به منظور ایفای تعهدات خود موظف به واریز ارزش قرارداد هستند بدون در نظر گرفتن وجوه تضمین لازم بلوکه شده موقعیت‌های باز ایشان در سررسید شهریور ماه ۱۴۰۲ و سایر سررسید‌ها می‌باشد.

۵. مرجع قیمت نقدی سکه طلا در آخرین روز معاملاتی جهت تسویه نقدی و محاسبه جرائم، نکول میانگین موزون قیمت پایانی معاملات گواهی سپرده نماد‌های زیر در آخرین روز معاملاتی قرارداد اختیار معامله میباشد سکه تمام بهار تحویلی ۱ روزه ملت سکه ۰۲۱۱، ۰۲)

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه رفاه (سکه ۰۳۱۲ پ ۰۱) سکه تمام بهار تحویلی ۱ روزه صادرات سکه ۰۳۱۰ پ ۰۴) سکه تمام بهار تحویلی ۱ روزه سامان سکه ۰۴۱۲پ (۰۳)

سکه تمام بهار تحویلی یکروزه آینده (سکه ۰۴۱۱پ ۰۵)

شایان ذکر است فرآیند تحویل فیزیکی اختیار معامله سکه طلا سررسید شهریور ماه ۱۴۰۲ مطابق فرآیند پیوست انجام خواهد پذیرفت؛ لذا کلیه مشتریان فروشنده دارای موقعیت باز و خریدارانی که درخواست اعمال خود را ارائه کرده باشند موظفند براساس فرآیند اعلام شده اقدام نمایند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.