بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
از سوی گمرک ارائه شد؛

رشد ۴۶ درصدی صادرات طلای سرخ

رشد ۴۶ درصدی صادرات طلای سرخ
نایب رئیس شورای ملی زعفران از رشد ۴۶ درصدی صادرات زعفران در مردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : ۲۷۳۵۲۵

به گزارش بورس نیوز، غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۳۷ میلیون تومان، پوشال ۴۵ تا ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، سرگل ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۴۸ میلیون تومان، نگین ۴۷ تا ۴۸ میلیون و سوپر نگین ۴۸ تا ۵۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، طبق روال سنوات قبل، تقاضا برای خرید زعفران در مناسبت‌های ماه رمضان و محرم و صفر در بازار افزایش می‌یابد که امسال هم این اتفاق در بازار رخ داده است.

میری با بیان اینکه برداشت نوبرانه زعفران از اواسط مهر آغاز می‌شود، ادامه داد: با توجه به آنکه گیاه زعفران زیر زمین است، از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید زعفران داشت. همچنین خریداران خارجی منتظر ورود محصول نو برای خرید انبوه هستند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات طلای سرخ خاطرنشان کرد: بنابر آمار در مرداد امسال ۱۲ تن و ۷۰۰ کیلو زعفران صادر شد که در مقایسه با ۸ تن و ۷۰۰ کیلو مدت مشابه سال گذشته ۴۵ تا ۴۶ درصد رشد داشته که امیدواریم روند روبه رشد صادرات استمرار یابد.

وی گفت: با توجه به ازدیاد زوار در تعطیلات تابستان و محرم و مسافرت به مشهد، تقاضا برای خرید زعفران در بازار افزایش یافته که این امر در رونق بازار بی تاثیر نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.