بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
اطلاعات وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

پرداخت ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن به متقاضیان

پرداخت ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن به متقاضیان
مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس اطلاعات سامانه وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۲ میلیون و ۴۲ هزار متقاضی تسهیلات مسکن به بانک‌ها معرفی شده اند.
کد خبر : ۲۷۳۸۰۰

به گزارش بورس نیوز، صحابی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات سامانه وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۲ میلیون و ۴۲ هزار متقاضی تسهیلات مسکن به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی افزود: از این تعداد، فقط یک میلیون و ۵۱۲ هزار نفر متقاضی موثر (متقاضی واقعی) بودند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی ادامه داد: حدود ۳۶ درصد از متقاضیان یعنی ۵۴۰ هزار نفر تاکنون به بانک‌ها مراجعه نکرده اند. این افراد با وجود اینکه ثبت نام کرده اند و وزارت راه و شهرسازی آن‌ها را به بانک عامل معرفی کرده، تاکنون به بانک‌ها مراجعه نکرده اند.

صحابی خاطرنشان کرد: حدود ۹۶۹ هزار نفر مراجعه اولیه به بانک‌های عامل داشته اند که از این تعداد ۲۲۳ هزار نفر (۲۳ درصد) بنا به دلایلی از جمله داشتن زمین معارض یا نداشتن آورده اولیه یا پروانه ساختمانی، واجد شرایط دریافت تسهیلات شناخته نشدند.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد: درحال حاضر ۷۴۶ هزار متقاضی واجد شرایط هستند که به بانک مراجعه کرده اند و بانک باید با آن‌ها قرارداد تسهیلات منعقد کند.

صحابی گفت: از این تعداد ۴۲۳ هزار نفر (۵۷ درصد) موفق به عقد قرارداد با بانک شده اند و بانک‌ها در مجموع ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این متقاضیان پرداخت کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت صدر تامین؛

"تاصیکو" بر مدار رشد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.