بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه توسط
گروه مالی صبا تامین بزرگترین و سریعترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه را با انتشار ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای شستا در اسفندماه ۱۴۰۱ و ۴۰ هزار میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۱ برای سازمان تامین اجتماعی را انجام داده است.
کد خبر : ۲۷۳۸۳۲

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی گروه مالی صبا تامین برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ در، شهر تهران به آدرس خیابان ولیعصر-بالاتر از خیابان جام جم-نرسیده به چهار راه پارک وى، مجموعه فرهنگى آموزشی تلاش برگزار شد.
در این مجمع مطرح شد:

 شرکت سرمایه گذاری صباتامین در سال ۱۳۷۷ با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون ریال تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۸۳ شرکت سهامی عام و در سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بازار سرمایه در فرابورس ایران عرضه اولیه شد.

این شرکت در اسفند ۱۴۰۱، به گروه مالی تبدیل و به دنبال موافقت هیات پذیرش بورس و اوراق بهادار ایران از بازار دوم فرابورس به بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران منتقل و در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

سرمایه فعلی گروه مالی صبا تامین پس از چند مرحله افزایش سرمایه در دوره مالی ۱۴۰۱ از ۴۵ هزار میلیارد ریال به ۷۵ هزار میلیارد ریال رسید. در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در بهمن ۱۴۰۱، افزایش سرمایه شرکت به ۱۱۵ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

گروه مالی صبا تامین، مالکیت شرکت‌های کارگزاری صبا تامین، سبدگردان اندیشه صبا، سرمایه گذاری هامون صبا، شرکت خدمات مدیریت صبا تامین و کارگزاری بیمه تامین آینده را در اختیار داشته و با استفاده از توانایی‌های خود طیف گسترده‌ای از خدمات مالی را به عموم مردم به ویژه گروه تامین اجتماعی ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه نخست بازده فروش در ارزیابی همایش IMI۱۰۰ شد.

شرکت کارگزاری صبا تامین در سال ۱۴۰۱ موفق به افزایش سرمایه از ۲ هزار میلیارد به ۳ هزار میلیارد شد. این شرکت در سال‌های اخیر در حوزه پذیرش و افزایش شرکت‌ها پیشتاز بوده و در توسعه فیزیکی شعب با هدف افزایش سهم بازار خود پرداخته است. 

انجام فرایند پذیرش گروه مالی صبا تامین و سرمایه گذاری توسعه صنایع لاستیک از دیگر دستاورد‌های یکسال گذشته کارگزاری صبا تامین است. شرکت سبدگران اندیشه صبا در حال حاضر رتبه سوم سبدگردان بزرگ کشور را کسب کرده است. دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان اندیشه صبا که براساس ویژگی‌های شخصی هر فرد از جمله توانایی تحمل ریسک و انجام اهداف مالی به طراحی و پیاده سازی استراتژی‌های مختلف سبدگردانی می‌پردازد، بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال است. این شرکت مدیریت طیف متنوعی از صندوق‌ها را بر عهده دارد.

شرکت ETF، درآمد ثابت با درآمد اندیشه ورزان صبا تامین با خالص ارزش دارایی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال.

صندوق سرمایه گذاری مشترک صبا با خالص ارزش دارایی بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال.

صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت توسعه تعاون صبا با خالص ارزش دارایی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال.

صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی صبا گستر نفت و گاز تامین با ۱۰۷ هزار میلیارد ریال.

صندوق سرمایه گذاری طلای صبا بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال و اخذ مجوز افزایش ثبت واحد‌های آن تا ۲۰۰ میلیون واحد.

صندوق سرمایه گذاری مختص اوراق دولتی بازده کاری بازار صبا بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال.

اخذ مجوز افزایش ثبت ۵ هزار میلیارد ریالی از جمله این صندوق‌ها هستند. این شرکت در شهریور سال ۱۴۰۲، پذیره نویسی صندوق بخشی پتروشیمی را با نماد "پتروصبا" به پایان رساند.

گفتنی است، با اخذ موافقت اصولی صندوق بازنشستگی تکمیلی این صندوق در حال تاسیس است و صندوق سرمایه گذاری سهامی نیز در مرحله دریافت موافقت اصولی تاز سازمان بورس است.

شرکت خدمات مدیریت صبا تامین به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در گروه مالی صبا تامین تمرکز خود را بر روی تولید و ارائه محصولات و خدمات نرم افزاری و تهیه داده قرار داده است.

محصولات و خدمات نوین این شرکت شامل سامانه‌های معاملاتی الگوریتمی و سیتسم‌های تحلیلی به مخاطبات خود در گروه مالی صبا تامین و شرکت‌های تابعه این امکان را می‌دهد که ضمن انجام سریعتر و دقیق‌تر برخی فرایند‌های پیچیده و بااهمیت خود با اشراف لحظه‌ای بر بازار سرمایه و پورتفوی سهام و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری تصمیمات موثرتر و کاراتر اتخاذ کرده و از این طریق برای ذینفعان گروه مالی ارزش بیشتری خلق کند.

شرکت کارگزاری بیمه تامین آینده در سال ۱۳۸۷ به عنوان تنها کارگزاری بیمه فعال در مجموعه تامین اجتماعی تاسیس شد. این شرکت متنوع‌ترین خدمات بیمه‌ای را در مقایسه با سایر کارگزاری‌های بیمه در پورتفوی خود بیمه ارائه می‌کند.

رونمایی از سامانه ریسک بی ریسک در راستای سهولت و تسریع خرید آنلاین بیمه نامه و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی بیمه‌های عمر، مسئولیت و سایر بیمه‌ها، عقد تفاهمنامه با نمایندگان بیمه و عقد تفاهمنامه‌های فروش اقساطی بیمه نامه با شرایط ویژه به جهت رفاه حال بیمه گزاران از جمله اقدامات این شرکت در سال مالی اخیر بوده است.

شرکت سرمایه گذاری هامون صبا به عنوان اولین شرکت فرعی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در سال ۱۴۰۰ عرضه اولیه کرد. این شرکت افزایش سرمایه ۶۶ درصدی از ۳ هزار میلیارد ریال به ۵ هزار میلیارد ریال کسب بازدهی بالاتر از شاخص کل بورس به میزان ۶ واحد درصد در پورتفوی سرمایه گذاری، رشد ۱۶ درصدی درآمد عملیاتی نسبت به دوره مالی مشابه گذشته، رشد ۱۵ درصدی سود خالص نسبت به دوره مالی سال گذشته، افزایش مازاد ارزش پورتفوی از سقف ۳۵۰۰ هزار میلیارد ریال به ۵۷۰۰ هزار میلیارد ریال و کسب امتیاز کامل در ارزیابی عملکرد سه ماهه توسط شستا را در کارنامه خود دارد.

گروه مالی صبا تامین در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ موفق به ایجاد سود خالص ۸۰ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریالی رسیده که ۶۴۴۷۴ میلیارد ریال آن ناشی از سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه پذیر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۴ درصد به میزان ۲۲۵۳۸ میلیارد ریال رشد داشته است. 

استراتژی اصلی این شرکت طی سال‌های اخیر اصلاح پورتفوی سرمایه گذاری‌ها و حرکت به سمت شرکت‌هایی با سود تقسیمی و بازده نقدی بالاتر بوده است. سقف DPS بر درآمد عملیاتی سال ۹۸، تنها ۱۸ درصد بوده که در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۲۹، ۳۹ و ۵۹ درصد رسیده است. 

گروه مالی صبا تامین در ادامه این مسیر در سال مالی ۱۴۰۲ موفق شد سقف DPS بر درآمد‌های عملیاتی شرکت را به ۷۲ درصد افزایش دهد. گروه مالی صبا تامین همواره سعی کرده تا با افزایش هماهنگی میان شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های هم افزایی میان آن‌ها ضمن افزایش ثروت سهامداران سازمان تامین اجتماعی را در صیانت از حقوق بازنشستگان یاری نماید. تهیه بسته‌های جامع تامین مالی متناسب با پروژه‌های هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا از طریق تشکیل جلسات هم افزایی با آنها، اخذ کرسی هیات مدیره در تمامی ارکان بازار سرمایه از جمله فرابورس، بورس کالا، بورس، کانون نهاد‌های سرمایه گذاری و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس انرژی برای اولین بار در خانواده شستا از جمله این فعالیت هاست.

گروه مالی صبا تامین بزرگترین و سریعترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه را با انتشار ۴۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای شستا در اسفندماه ۱۴۰۱ و ۴۰ هزار میلیارد ریال در تابستان ۱۴۰۱ برای سازمان تامین اجتماعی را انجام داده است.

پالایش و بازبینی و عملکرد تخصصی گروه مالی صباتامین در مدیریت پورتفوی سرمایه گذاری شرکت که امانت سهامداران و بازنشستگان شریف ایران زمین است باعث شد که ارزش بازار پورتفوی بورسی شرکت در پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ با رشد ۶۳.۸ درصدی به ۶۶۲ هزار و ۳۴ میلیارد ریال رسیده است.

گفتنی است، در پایان مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۵۵۰ ریال سود تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
عملکرد این سهم در جیب سهامداران خرد فقط زیان آن هم طی 3 سال!!!!!!دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
عملکرد این سهم در جیب سهامداران خرد فقط زیان آن هم طی 3 سال!!!!!!دست مریزاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
این 55 تومن را هم میخوردین تا گردنتان کلفتر شود .نامردا