بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
خروج پتروشیمی غدیر از تک محصولی/
مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر گفت: محصول جدید S۶۷ و S۷۰ است. برای ما بسیار مهم بود که شرکت پتروشیمی غدیر را از تک محصولی خارج کنیم.
کد خبر : ۲۷۴۰۲۱

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر، در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص رونمایی از محصول جدید این شرکت اظهار کرد: محصول جدید S۶۷ و S۷۰ است. برای ما بسیار مهم بود که شرکت پتروشیمی غدیر را از تک محصولی خارج کنیم.

وی افزود: طبق تکلیف هلدینگ تاپیکو و هیات مدیره ما این کار را از ۸ ماه گذشته آغاز کردیم. یکی از نکات جالب رونمایی از این محصول این بود که ما ابتدا تولید محصول را انبوه سازی و سپس رونمایی کردیم. 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر ادامه داد: در ۴ ماه گذشته از این محصول حدود ۴۰۰ تن تولید کردیم. آزمایشات را در شرایط سخت‌تر انجام دادیم و توانستیم به ۴۰۰ تن تولید انبوه دست پیدا کنیم. در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا به ما تکلیف شود و عرضه را آغاز کنیم. پتروشیمی غدیر حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تن نیاز داخل را تولید می‌کند. 

صفاری بیان کرد: ارزش افزوده گرید S۶۷ با همین زمان تولید و مواد مصرفی در گرید مدیکال حدود ۴۵ درصد به بالاست که این می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران باشد. اگر واحد مهندسی بازار به ما مجوز بدهد آماده عرضه این محصول در بازار هستیم.

وی در خصوص سودآوری این محصول خاطرنشان کرد: ارزش جهانی محصول حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد با همان شرایط مواد اولیه بالاتر است. هدف ما فقط این نیست که به بازار داخل بیندیشیم. ما به صادرات فکر می‌کنیم. امیدواریم در گام اول بازار داخل را از این محصول بی نیاز کنیم و در گام دوم روی صادرات این محصول حساب ویژه‌ای باز کردیم. زیرا توان این کار را داریم. 

 مدیرعامل "شغدیر" گفت: حیف است صنعت پتروشیمی کشور با این حجم تولید PVC هیچ وقت نتوانسته گرید پزشکی را پشتیبانی کند. شرکت پتروشیمی غدیر در کنار پتروشیمی آبادان و پتروشیمی هگمتانه مثل سه برادر به دانش تولید این محصول دست یافت. امیدواریم به راحتی بتوانیم بازار داخل و صادراتی این محصول را مرتفع کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.