بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
نحوه انتقال ارز از تراست ولت به صرافی ایرانی (مرحله به مرحله)
از آنجایی که نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، امنیت بیشتری نسبت به صرافی‌ها دارد، بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول نگهداری کنیم.
کد خبر : ۲۷۴۱۳۵

به گزارش بورس نیوز، از آنجایی که نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، امنیت بیشتری نسبت به صرافی‌ها دارد، بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول نگهداری کنیم. اما این موضوع محدودیت معامله لحظه‌ای، فروش ارز و نهایتا تبدیل آن به ریال را غیر‌ممکن می‌کند؛ بنابراین اگر بخواهیم دارایی خود را به ریال تبدیل کنیم، باید آن را به یک صرافی ایرانی منتقل کنیم. تراست ولت که یکی از معروف‌ترین و امن‌ترین این کیف پول‌ها به حساب می‌آید، انتخاب اول بسیاری از ما برای نگهداری است. در این مقاله همراه ما باشید تا مراحل انتقال ارز از تراست ولت به صرافی ایرانی را با هم بررسی کنیم.

مراحل انتقال ارز از تراست ولت به صرافی

برای اینکه دارایی‌های دیجیتال خود را از کیف پول تراست ولت به صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال منتقل و سپس آن را به ریال تبدیل کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

پشتیبانی شدن ارز دیجیتال در صرافی مقصد

شما ممکن است دارایی‌های دیجیتال خود در تراست ولت را از طریق خرید ارز دیجیتال از سایر صرافی‌ها، برنده شدن در ایردراپ، شرکت در مسابقاتی که جوایز کریپتویی دارند و ... به‌دست آورده باشید؛ بنابراین باید در مرحله اول ببینید که آیا صرافی مقصد، ارز شما را پشتیبانی می‌کند یا خیر. 

در صورتیکه ولت صرافی ایرانی ارز شما را پشتیبانی نکند (که معمولا در مورد ارز‌های جدید ممکن است این اتفاق رخ دهد)، باید ارز را به یک دارایی دیجیتال دیگر (مثل تتر) تبدیل و سپس به ولت صرافی خود منتقل کنید.

انتخاب ارز دیجیتال

پس از اینکه ارز دیجیتال خود را انتخاب کردید، بر روی آیکون آن بزنید تا صفحه اطلاعات آن ارز برای شما نمایش داده شود. بعد از باز کردن، ۴ گزینه دارید:

۱. انتقال ارز (Send)

۲. دریافت ارز (Receive)

۳. خرید ارز (Buy)

۴. فروش ارز (Sell)

ما برای انتقال ارز از تراست ولت به صرافی ایرانی به گزینه اول نیاز داریم.

برداشتن اطلاعات ولت صرافی ایرانی

در این مرحله باید به کیف پول خود در صرافی ایرانی مراجعه کنید و از منوی همان ارز گزینه deposit را انتخاب کنید. در اینجا صرافی از شما می‌خواهد شبکه انتقال را مشخص کنید. توجه داشته باشید که شبکه انتقال در صرافی و در تراست ولت یکسان باشد. سپس آدرس ارائه شده را کپی کنید (یا اگر می‌خواهید QR code را اسکن کنید، از صفحه بیرون نروید).

تکمیل اطلاعات انتقال در تراست ولت

نحوه انتقال ارز از تراست ولت به صرافی ایرانی (مرحله به مرحله)

بعد از اینکه ادرس مقصد مشخص شد، به تراست ولت بازگشته و بعد از بررسی و اطمینان از شبکه انتقال، مقدار درخواستی برای واریز را انتخاب کنید. همچنین آدرس کیف پول مقصد را اسکن یا در کادر مشخص شده وارد کنید (بهترین روش اسکن است، اما در صورت وارد کردن دستی، حتما ادرس را کپی و پیست کنید).

نحوه انتقال ارز از تراست ولت به صرافی ایرانی (مرحله به مرحله)

تایید نهایی و انتقال ارز

پس از ورود اطلاعات مرحله قبل، با انتخاب گزینه Next، تایید نهایی تراکنش را انجام می‌دهید و ارز در عرض چند دقیقه به کیف پول مقصد شما واریز می‌گردد.

نکات مهم انتقال ارز از تراست ولت به صرافی‌های ایرانی

همانطور که می‌دانید، دنیای ارز‌های دیجیتال پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. برخلاف دنیای بانکی سنتی، اگر شما اشتباهی انجام دهید مثلا آدرس صرافی را اشتباه وارد کنید، دارایی شما برای همیشه ممکن است از دست برود؛ بنابراین در انتقال ارز‌های دیجیتال از هر کیف پول ارز دیجیتالی به صرافی باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا دارایی شما به سلامت منتقل شود. نکاتی که در ادامه می‌خوانید به شما کمک می‌کند تا انتقال ارز از تراست ولت به صرافی‌های ایرانی را به درستی انجام دهید.

پشتیبانی از ارز

صرافی ایرانی که قصد دارید دارایی خود را از تراست ولت انتقال دهید باید از ارز مورد نظر شما پشتیبانی کند. در صورتی صرافی موردنظر از ارز دیجیتال شما پشتیبانی نکند شما نمی‌توانید دارایی ارزی خود را ارسال کنید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از صرافی‌های ایرانی مانند ایرانیکارت استفاده کنید که از تعداد زیادی ارز‌های دیجیتال پشتیبانی کند و نگرانی از این بابت نداشته باشید. به این ترتیب شما می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال از ایرانیکارت بدون پرداخت کارمزد به آدرس https://www.iranicard.ir/crypto/ مراجعه کنید.

هزینه‌های تراکنش

هزینه ارسال ارز‌های دیجیتال، بسته به نوع آن و بلاکچینی که برای انتقال از آن استفاده می‌کنید متفاوت است؛ بنابراین بررسی هزینه‌های تراکنش دومین نکته‌ای است که هنگام انتقال ارز از تراست ولت به صرافی‌های ایرانی، باید در نظر داشته باشید.

چرا ک ممکن است در برخی اوقات هزینه تراکنش بخش زیادی از دارایی شما را به خود اختصاص دهد. همچنین برخی ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم به دلیل شلوغی شبکه خود به زمان بیشتری برای ارسال نیاز دارند.

درستی آدرس مقصد

پیش از این که دارایی خود را از تراست ولت به صرافی ایرانی انتقال دهید، باید آدرس مقصد را بررسی کنید تا از درستی آن مطمئن شوید. به یاد داشته باشید که در صورتی که شما به یک آدرس اشتباه یا نامعتبر ارز دیجیتال ارسال کنید، دارایی شما ممکن است در فضای بلاکچین گم شود و از دست برود؛ بنابراین حتما پیش از اتمام ارسال آدرس را چک کنید.

جمع بندی

انتقال ارز دیجیتال از تراست ولت به صرافی ایرانی، یکی از راحت‌ترین مسیر‌های انتقال رمزارز‌ها است که تقریبا همه ما با آن سروکار داریم. تراست ولت پلتفرمی است که به دلیل فیلتر نبودن و پشتیبانی از تعداد زیادی از ارز‌های دیجیتال همواره مورد توجه ایرانیان بوده و به همین دلیل یادگیری نحوه انتقال ارز‌ها از آن بسیار کاربردی خواهد بود. 

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد انتقال ارز از تراست به صرافی ایرانی را دارید، صرافی ایرانی را انتخاب کنید که امنیت، پشتیبانی و سابقه خوبی را از خود نشان داده باشد. در همین راستا، ایرانیکارت یکی از باسابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته و امنیت بالا می‌تواند تمام خواسته‌های شما را فراهم آورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.