بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
۶۰ درصد از بودجه
مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس گفت: برنامه‌های خوبی در راه اندازی خطوط جدید، اشکال دارویی جدید در مجموعه را شاهد هستیم که در زمان مناسب به سهامداران اطلاع رسانی خواهیم کرد.
کد خبر : ۲۷۴۲۹۸

رضا روستایی، مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص مشکلات صنعت دارو اظهار کرد: عمده‌ترین مشکلی که نه فقط شرکت زاگرس فارمد بلکه همه صنعت دارو با آن مواجه هستند، مبحث تامین نقدینگی در چند سال گذشته بود.

وی افزود: دومین نکته که برای صنعت دارو حائز اهمیت است، تخصیص ارز است که صنعت دارو با این مشکل رو به رو بوده است. تامین نقدینگی مهمترین موضوعی است که روی تولید و عملکرد این صنعت اثر گذار بوده است. 

مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس بیان کرد: در مجموعه زاگرس نیز این موارد وجود داشته است. در یک سال گذشته توانستیم شاهد ثبات و شرایط خوبی در مجموعه بودیم. همچنین، توانستیم به موضوع تامین نقدینگی بپردازیم و نیز تخصیص ارز، واردات و خرید مواد اولیه را به نحو درست انجام دادیم.

روستایی درباره عملکرد "ددام" توضیح داد: صورت‌های مالی شرکت در کدال منتشر شده است. در سه ماهه ابتدای سال با رشد و جهش مباحث تولید، فروش و سایر مطالبی که به عملکرد مالی و ساختاری شرکت ارتباط دارد، شاهد بودیم.

وی همچنین با اشاره به فروش شرکت داروسازی زاگرس فارمد ادامه داد: در حوزه فروش تواستیم بیش از ۶۰ درصد از بودجه شرکت را محقق کنیم و در این بخش پیشرو هستیم. علیرغم اینکه در موضوع تخصیص ارز که چالش تمام صنعت دارو است، توانستیم با خرید اعتباری مواد اولیه انبار‌ها را پر کنیم و به بودجه‌ها و تارگت‌های مشخص شده برسیم. علاوه بر تحقق ۶۰ درصد از بودجه سال در زمینه سود توانستیم سود باکیفیتی را برای سهامداران ایجاد کنیم.

مدیرعامل "ددام" درباره طرح‌های توسعه‌ای این شرکت خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای را به طور جدی دنبال کردیم. تاکنون ۳۵ محصول جدید را در پایپ لاین تحقیقاتی خود داریم. سه محصول وارد سبد دارویی شرکت شده و به بازار عرضه شده و امیدواریم تا پایان سال بخشی دیگر از این محصولات وارد عرصه دارویی کشور شوند تا بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

روستایی با اشاره به بازار‌های صادراتی بیان کرد: در حوزه صادرات اقدامات خوبی را در سال گذشته انجام دادیم. در نیمه نخست سال جاری نیز توانستیم به کشور‌های افغانستان، عراق و آذربایجان حجم صادرات خوبی را داشته باشیم. 

وی در این باره ادامه داد: برنامه‌های خوبی برای ورود به بازار‌های صادراتی جدید داریم. ورود به بازار‌های آفریقا، آمریکای لاتین و کشور‌های جنوب شرق آسیا را به طور جدی رایزنی و دنبال خواهیم کرد. از طریق رایزنی‌های اقتصادی که در سفارت‌های جمهوری اسلامی در کشور‌ها با تشکیل جلسات و پیگیری‌ها امیدواریم در حوزه صادرات اتفاقات بهتری نیز در ادامه صورت بگیرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهمی که در شرکت انجام شده این است که توانستیم ظرفیت‌های خالی و خطوط بلااستفاده را زیر بار حداکثری تولید قرار دهیم. موارد گفته شده اهم موضوعاتی بود که در مدت تقریبا یک سال گذشته انجام شده و با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس گفت: نکته دیگر اینکه برنامه‌های خوبی در راه اندازی خطوط جدید، اشکال دارویی جدید در مجموعه را شاهد هستیم که در زمان مناسب به سهامداران اطلاع رسانی خواهیم کرد و امیداریم بتوانیم به نحو شایسته پاسخگوی اعتماد سهامداران با ساخت سود باکیفیت، عملکرد و عمل به وعده‌ها باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سود ۷۳ تومانی
مجمع داروسازی زاگرس فارمد برگزار شد؛

سود ۷۳ تومانی "ددام" در جیب سهامداران

اظهارنظر حسابرس بر افزایش سرمایه
با اعلام از سوی شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس؛

اظهارنظر حسابرس بر افزایش سرمایه "ددام" آماده شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
H
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
لعنت خدابر .... این چه بازاریه ملت ومسخره خودتون کردید