بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
خط تولید ۳۵ قلم دارو را فعال کردیم/ ورود
مدیرعامل شرکت ایران دارو گفت: از اسفند سال گذشته تعدادی از محصولات که در پایپ لاین تحقیقات متوقف شده بود را دوباره اجرا کردیم. خط تولید ۳۵ قلم دارو را فعال کردیم تا وارد بازار شوند.
کد خبر : ۲۷۴۳۰۴

آرمان احمد نصرالهی، مدیرعامل شرکت ایران دارو درگفتگو با بورس نیوز، درخصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار کرد: از اسفند سال گذشته تعدادی از محصولات که در پایپ لاین تحقیقات متوقف شده بود را دوباره اجرا کردیم. خط تولید ۳۵ قلم دارو را فعال کردیم تا وارد بازار شوند.

وی افزود: با ورود تیم تحقیقات جدید در ۷ ماهه سال جاری علاوه بر ۳۵ قلم دارو تقریبا حدود ۵۴ قلم دارو نیز به پایپ لاین شرکت اضافه شده که روی هم حدود ۹۰ قلم دارو در پایپ لاین ما وجود دارد که از اردیبهشت ماه سال جاری تک تک آن‌ها را روانه بازار می‌کنیم. تقریبا ماهی دو محصول را تولید و روانه بازار کردیم. حدود ۱۱ محصول پروانه گرفته و وارد بازار شده است. در ۶ ماهه دوم نیز همین روند را ادامه می‌دهیم. هر ماه دو محصول را خواهیم داشت و تا پایان سال نیز ۱۲ قلم دارو را امیدواریم وارد بازار کنیم. 

مدیرعامل شرکت ایران دارو در این باره ادامه داد: نکته مهم این است، باتوجه به اینکه هلدینگ دارویی برکت شرکت‌های مختلفی را دارد، ما تمرکز را روی این موضوع گذاشتیم که محصولات تولیدی ما با محصولات شرکت‌های همگروه تضاد منافع نداشته باشد. به عنوان مثال، شرکت البرزدارو تولید دارو‌های قلبی_عروقی، سبحان دارو در حوزه مغز و اعصاب فعالیت می‌کند. ما نیز در تولید مجاری ادراری، گوارشی و مکمل‌ها تمرکز می‌کنیم تا تضاد منافع با شرکت‌های دیگر نداشته باشیم و بتوانیم سبد پخش شرکت را پربارتر کنیم.

احمدنصرالهی بیان کرد: همچنین در نظر داریم در دی ماه سال جاری GMP یکی از خطوط تولید دارو را با بازسازی آن خط دریافت خواهیم کرد تا یک خط تولید دارویی جدید به سبد دارویی هلدینگ اضافه و برای هلدینگ دارویی برکت نیز پربارتر شود.

وی درخصوص صادرات محصولات شرکت ایران دارو توضیح داد: طبق بودجه‌ای که برای ما دیده شده، میزان عددی صادرات ما حدود ۵۰۰ هزار دلار است. پیش بینی ما این است که ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار دلار را تامین کنیم. تا شهریورماه سال جاری توانستیم ۲۵۰ هزار دلار صادرات را انجام دهیم. سفارشات دیگری از حوزه‌های افغانستان، عراق، لبنان و تاجیکستان که برای ما حوزه جدیدی است، دریافت کردیم. برای سال آینده پیش بینی ما روی صادرات ایران دارو به میزان یک میلیون دلار خواهد بود.

مدیرعامل "دیران" بیان کرد: زیرساخت‌های ایران دارو با سابقه ۶۰ ساله که دارد، قدیمی است. اصلاح این ساختار‌ها باتوجه به تغییرات در نرخ ارز، بسیار هزینه بر است. یکی از مشکلات اصلی ما، اصلاح خطوط تولید است تا بتوانیم GMP را بگیریم. برای ما هزینه بر است، اما باید این کار را انجام دهیم تا بتوانیم پروانه‌های جدید را دوباره دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، نکته مهم شرکت، نیروی انسانی است. با توجه به حقوق‌هایی که توسط شرکت‌ها پرداخت می‌شود بسیاری از افراد تمایل به کار ندارند. بخش پرسنل را نیز با برنامه‌هایی که داریم باید بهبود بخشیم.

مدیرعامل شرکت ایران دارو با اشاره به سود خالص گفت: سود خالص شرکت را باتوجه به بودجه بندی که داشتیم تاکنون به طور ۱۰۰ درصد پوشش دادیم. تا پایان سال مالی سود بیشتری را محقق خواهیم کرد. از نظر مواد اولیه با وجود مشکلات تخصیص ارز که در بانک‌ها وجود دارد انبار‌ها را تا حد امکان پر کردیم و تا پایان سال نگرانی برای تامین اقلام دارویی نخواهیم داشت. در پایان سال مالی وارد باشگاه صد میلیاردی‌های سود خالص خواهیم شد. در سال آینده نیز با اقداماتی که در مدت زمان ۷ ماهه رقم خورد، جهش دو برابری نیز برای عدد سود خالص رخ می‌دهد که نتیجه آن را در سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت ایران دارو؛

"دیران" هیات مدیره جدید انتخاب کرد

قرص های
با اعلام شرکت ایران دارو؛

قرص های "دیران" گران شد

ارسال نظر