بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
رشد ۹۰ درصدی
مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: اقدام بعدی شرکت فرابورس افتتاح بازار نوآفرین به کمک سازمان بورس است. این بازار دارای دو تابلو و مربوط به شرکت‌های دانش بنیان است.
کد خبر : ۲۷۴۵۳۱

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران درگفتگو با بورس نیوز، درخصوص جزئیات بازار توافقی فرابورس اظهار کرد: بازار توافقی به عنوان بازار OTC تلقی می‌شود و برای شرکت‌هایی است که نمی‌خواهند و نمی‌توانند در بازار‌های پذیرشی پذیرفته شوند.

وی افزود: مقررات حاکم بر زیرساخت این بازار متفاوت است. در بازار پذیرشی ما حراج پیوسته داریم، اما در بازار توافقی حراج نداریم. معاملات بلوکی و براساس مذاکره خواهد بود. در این بازار هیچ گونه حراج اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ادامه داد: روز‌های معاملات این بازار مانند بازار‌های دیگر از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ است. همچنین، شرکت‌های این بازار نباید در بازار‌های پذیرشی درج شده باشند، شرکت‌های دارای نام و نزد سازمان بورس ثبت شده هستند. 

شیرازی همچنین، درخصوص دامنه نوسان بازار توافقی بیان کرد: این بازار دامنه نوسان و حجم مبنا ندارد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد شرکت فرابورس در نیمه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری حجم معاملات فرابورس رشد ۱۵۰ درصدی را نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ثبت کرده است. از نظر پذیرش شرکت‌ها رشد خوبی داشتیم. در بازه زمانی ۶ ماهه، ۱۵ شرکت را پذیرش کردیم. ۱۴ شرکت را در بازار اول و دوم درج و عرضه اولیه ۱۱ شرکت را نیز انجام دادیم. 

مدیرعامل فرابورس در این باره بیان کرد: گزارش عملکرد "فرابورس" از نظر کیفی و کمی خوب است. درباره صندوق‌های VC رشد خوبی را محقق کردیم. بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه VC و PE داشتیم. در موضوع کرادفاندینگ نیز وضعیت خوبی داشتیم. حجم تامین مالی شرکت فرابورس در کرادفاندینگ ۵ برابر سال گذشته شده که رشد خیلی خوبی محسوب می‌شود. پیش بینی ما این است که این رشد را در ادامه نیز داشته باشیم.
وی درخصوص سودآوری شرکت فرابورس در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری توضیح داد: شرکت فرابورس از نظر سودآوری بیش از ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را محقق کرده است.

شیرازی درباره رونمایی از بازار نوآفرین در شرکت فرابورس گفت: اقدام بعدی شرکت فرابورس افتتاح بازار نوآفرین به کمک سازمان بورس است. این بازار دارای دو تابلو و مربوط به شرکت‌های دانش بنیان است. در این بازار می‌توانیم در خدمت شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ‌ها و شرکت‌های کوچکی که در آینده رشد خواهند داشت، باشیم. برآورد ما این است که تا پایان پاییز این بازار فعال شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.