بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت:

تداوم عرضه خودروهای وارداتی

تداوم عرضه خودروهای وارداتی
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از هفته آینده به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی را دستور کار داریم و عرضه خودرو‌های وارداتی ادامه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۷۵۰۸۸

به گزارش بورس نیوز، مهدی ضیغمی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص آغاز سومین مرحله عرضه خودروی وارداتی اظهار کرد: از هفته آینده به‌روزرسانی سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی را دستور کار داریم و عرضه خودرو‌های وارداتی ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت واردکننده خودرو نیست، اظهار داشت: وظیفه فراهم کردن زیرساخت‌ها، تسهیل شرایط واردات و تامین ارز بر عهده دولت است که بدون مشکل انجام شده و واردات بیش از ۶۰ هزار خودرو تا پایان امسال بستگی به توان شرکت‌ها دارد که از یک میلیارد یورو بودجه تعیین شده، استفاده کنند.

معاون وزیر صمت گفت: به ۳۷ شرکت مجوز واردات داده شد که ۲۰ شرکت اقدام به ثبت سفارش برای واردات خودرو کرده‌اند و ارز برای ۱۵ شرکت تامین شده است، اما کم بودن واردات برعهده وزارت صمت نیست.

ضیغمی با بیان اینکه امسال برنامه جدی برای واردات خودروی برقی داریم، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها اقدام به واردات خودروی برقی به جای خودروی بنزینی کرده‌اند که نشان می‌دهد واردات این محصولات با جدیت آغاز شده است و در آبان ماه تا دو هزار خودروی برقی وارد کشور خواهد شد که در گام نخست در اختیار تاکسیرانی‌ها قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: کاتالوگ‌ها را بر روی سایت قرار خواهیم داد تا مردم بتوانند برای خرید خودرو‌های برقی که تعرفه پایین‌تری دارند و به صرفه‌تر از خودروی بنزینی است، اقدام کنند.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، پنج شرکت داخلی درخواست واردات خودروی برقی داشتند که مورد تایید قرار گرفتند و مقرر شده تا برخی محصولات چینی و شرکت‌های خارجی دیگر را وارد کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بارگذاری سامانه خودروهای وارداتی در روزهای آتی
مجری طرح واردات خودرو در وزارت صمت خبر داد:

بارگذاری سامانه خودروهای وارداتی در روزهای آتی

وزارت صمت مکلف به اجرای سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی شد
در جریان بررسی جزئیات برنامه هفتم توسعه؛

وزارت صمت مکلف به اجرای سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.