بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
قیمت خرید وام جدید مسکن ۳۸۰ میلیون تومان می‌شود
بانک مسکن روز ۶ آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد که سقف وام از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن برای زوجین دارای فرزند تا دو برابر افزایش یافته است. به این ترتیب تسهیلات مذکور که تا پیش از این ۹۶۰ میلیون تومان بود تا یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۷۵۲۶۹

به گزارش بورس نیوز، بانک مسکن روز ۶ آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد که سقف وام از محل خرید اوراق تسهیلات مسکن برای زوجین دارای فرزند تا دو برابر افزایش یافته است. به این ترتیب تسهیلات مذکور که تا پیش از این ۹۶۰ میلیون تومان بود تا یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

اما برای دریافت امتیاز هر ۵۰۰ هزار تومان از این تسهیلات باید یک برگ اوراق تسه خریداری کرد. قیمت این اوراق در حال حاضر بین ۹۷ تا ۹۹ هزار تومان است.

بدین ترتیب برای دریافت وام یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومانی باید ۳۹۲۰ برگه اوراق خریداری کرد که زوجین تهرانی باید حدود ۳۸۰ میلیون تومان هزینه کنند.

با توجه به این‌که وام مذکور در راستای جوانی جمعیت طراحی شده متاهل‌های ساکن تهران که فاقد فرزند هستند باید همانند قبل برای دریافت وام ۸۰۰ میلیون تومانی خرید تعداد ۱۶۰۰ برگه اوراق تسهیلات به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان وام جعاله تعداد ۳۲۰ برگه جمعا ۱۹۲۰ برگه اوراق خریداری کنند که با قیمت ۹۷ هزار تومانی باید ۱۸۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان هزینه کنند.

مجرد‌های تهرانی نیز می‌توانند ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات جعاله دریافت کنند که با این حساب باید ۸۰۰ برگه برای وام خرید و ۳۲۰ برگه برای جعاله جمعا به تعداد ۱۱۲۰ فقره خریداری کنند؛ بنابراین باید ۱۰۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان پرداخت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۳۲۰ و برای زوجین به ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است.

با توجه به اینکه مجرد‌ها باید ۶۴۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۱۲۸۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۶۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و متاهل‌ها نیز ۱۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.