بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
تخصیص ارز برای پروژه فولادسازی کردستان پیگیری می شود
وزیر اقتصاد در  جریان دومین دور سفر رئیس جمهور به کردستان روز جمعه ۱۲ آبان ماه از پروژه فولادسازی کردستان در شهرستان قروه بازدید کرد.
کد خبر : ۲۷۵۴۱۹

به گزارش بورس نیوز، زنجیره فولاد کردستان از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است که می‌تواند تحول بزرگی در صنعت منطقه ایجاد کند.
 
این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است و به گفته محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان سرمایه گذاری در قالب ارزی ۲۳۲ میلیون یورو و ریالی هفت هزار میلیارد تومان است و قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.
 
واحد تولیدی فولاد قروه ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق گرم فولادی را در سال دارد و میزان اشتغالزایی آن یک هزار و ۵۰۰ نفر است. سهم اصلی شرکت فولاد کردستان با ۴۴ درصد از آن ایمیدرو و بقیه متعلق به هلدینگ سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن (ومعادن) است.
 
سید احسان خاندوزی در این بازدید عنوان کرد: به عنوان نماینده دولت در دور دوم سفر رئیس جمهور به کردستان، مسئله تخصیص ارز به پروژه فولاد سازی شهرستان قروه را پیگیری می‌کنم.
 
بر اساس این گزارش، روز جمعه وزیر اقتصاد از پروژه احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرن فولادی شهرستان قروه بازدید کرد و در جریان مشکلات پیش روی این پروژه قرار گرفت.
 
وی بر تسریع در اجرای این پروژه مهم که در اشتغال و تولید استان بسیار تاثیر گذار است، تاکید کرد و گفت: برای اینکه زمان بندی بهره برداری از این پروژه کوتاه‌تر شود سعی خواهد شد که ارز مورد نیاز آن تامین شود.
 
عملیات احداث واحد فولادسازی و ورق نورد گرن فولادی شهرستان قروه مرداد ماه سال ۱۴۰۱آغاز شد و قرار است براساس زمان بندی انجام شده تا ۱۴۰۴ خاتمه پیدا کند و سال ۱۴۰۶ هم به بهره برداری نهایی برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.