بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کدام کشورها سریع ترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را خواهند داشت؟
بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول که در ماه جاری منتشر شده، میانگین رشد اقتصادی جهان برای سال 2024 کمتر از سه درصد خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۵۵۳۴

کدام کشورها سریع ترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را خواهند داشت؟

 به گزارش بورس نیوز، به نقل از visualcapitalist؛ برای پاسخ به این سؤال، پیش‌بینی‌های رشد تولید ناخالص داخلی را از چشم‌انداز اقتصاد جهانی اکتبر ۲۰۲۳ صندوق بین‌المللی پول را باید بررسی کرد. جای تعجب نیست که بسیاری از این کشور‌ها در آسیا و جنوب صحرای آفریقا واقع شده‌اند؛ زیرا این دو منطقه از سریع‌ترین رشد اقتصادی بهره‌مند هستند.

کدام کشورها سریع ترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را خواهند داشت؟


 آسیا-اقیانوسیه

 منطقه آسیا اقیانوسیه به کشور‌هایی که در مجاورت اقیانوس آرام و جنوب آسیا قرار دارند اطلاق می‌شود که شامل آسیای شرقی، آسیای جنوب شرق و اقیانوسیه می‌شود. در این منطقه سه کشور ماکائو با رشد ۲۷ درصدی تولید ناخالص داخلی، پالائو با ۱۴.۵ درصد و هند با ۶.۳ درصد؛ سریع‌ترین اقتصاد‌های آسیایی به شمار می‌روند.

 ماکائو جزئی از خاک مناطق ویژه اداری کشور چین است که به‌صورت خودمختار اداره می‌شود این کشور در جنوب چین و در مجاورت هنگ کنگ قرار دارد. اقتصاد ماکائو به شدت به گردشگری وابسته است، صنعت گردشگری در ماکائو بیش از ۶۰ درصد مشاغل منطقه و حدود ۷۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن را شامل می‌شود.

 
  پالائو کشور کوچکی است که از ۳۴۰ جزیره تشکیل شده است که مساحت کلی آن ۴۶۶ کیلومتر مربع است و بر اساس آمار وزارت امور خارجه ایالات متحده، تولید ناخالص این کشور نیز توأم با صنعت گردشگری است؛ به‌طوری که تقریباً ۴۰ درصد از تولید ناخالص این کشور را شامل می‌شود.

 هند نیز اخیراً به بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر جمعیت تبدیل شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۶۴، جمیعت این کشور به اوج ۱.۷ میلیارد نفر برسد.

 جنوب صحرای آفریقا

 از فهرست کشور‌هایی که بیشترین میزان رشد تولید ناخالص داخلی را شاهد اند، بیش از ۲۰ کشور از آن مربوط به کشور‌های جنوب صحرای آفریقا می‌شود که در این بین نیجر با ۱۱ درصد و سنگال با ۸.۸ درصد پیشتاز هستند. هرچند لازم به ذکر است کودتای نظامی اخیر در نیجر، پیامد‌های جدی بر رشد اقتصادی آینده آن خواهد داشت. صادرات نفتی این کشور به دنبال تحریم‌هایی که به دنبال وقایع سیاسی این کشور، بر آن تحمیل شده است می‌تواند سازوکار صادراتی در این کشور را مختل کند.


 اقتصاد سنگال نیز گره خوره با صنعت نفت بوده است که این به این معنی است که رشد آن می‌تواند در سال‌های آینده نوسان داشته باشد.

 گویان با جمعیت ۸۱۵ هزار نفری خود، دومین کشور پیشرو در رشد اقتصادی به شمار می‌رود؛ که بر اساس پیش بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، این میزان به ۲۶ درصد خواهد رسید. این رشد عمدتاً ناشی از افزایش صادرات نفت از استابروک بلاک است، یک میدان نفتی فراساحلی که توسط کنسرسیوم تحت رهبری اکسون موبیل توسعه می‌یابد. به گزارش بی بی سی، گویان بیش از ۱۱ میلیارد بشکه ذخایر نفتی دارد.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عبدالباسط معماری صلغی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
درودبرشما به تلاش مسولان آن کشوررال مهم که چطوراداره کنندکه عقب نیفتندازقافله
فدائی حیدری رضاقلی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
به نظظظرم ایران بالاترین رشداقتصادی باشد البته اگرفقرراحساب کنیم بدهکارم میشویم حقوق ۷۵۰۰ درسال ۴۰ میلیون اجاره و۴۰مخارج خودروملی جزئی مابقی خیرسردولت
سید صادق حسینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
پس کره جنوبی چی! چهارمین اقتصاد برتر جهان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
ما ۸۵ میایون هم بریم سماق بخوریم!! اختلاس گران وآقا زاده ها بخورند!