بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
بی توجهی به گزارش‌های مثبت به دلیل ریسک جنگ؛

اتفاقات منطقه، تأثیرگذاری گزارش‌ها را کاهش داد

اتفاقات منطقه، تأثیرگذاری گزارش‌ها را کاهش داد
واکنش مثبتی نسبت به سهم‌هایی که عمدتاً گزارش‌های خوبی داشتند نیز به همراه نداشت و ریسک جنگ منطقه باعث شد که حتی بازار روند کاهشی را پیدا کند.
کد خبر : ۲۷۵۵۹۸

اتفاقات منطقه، تأثیرگذاری گزارش‌ها را کاهش داد

بورس نیوز:

هادی باقریان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با تأثیرات گزارش‌های ۶ ماهه بر روند کلی بازار عنوان کرد: فکر می‌کنم گزارش‌های ۶ ماهه تقریباً با ریسک جنگ فلسطین نتوانست تأثیرات خود را بر بازار بگذارد همان‌طور که بازار در روز‌های آخر مهرماه انتظار داشت گزارش‌ها منتشر شود و این گزارش‌ها دیده شود. پس انتشار گزارش‌ها پس ۲ الی ۳ روز بعد واکنش مثبتی نسبت به سهم‌هایی که عمدتاً گزارش‌های خوبی داشتند نیز به همراه نداشت و ریسک جنگ منطقه باعث شد که حتی بازار روند کاهشی را پیدا کند.

در نقطه فعلی من فکر می‌کنم با فرسایشی شدن جنگ فلسطین یا آتش بس بین آن‌ها یک مقداری رنگ و بوی بازار می‌تواند بهتر شود و هر چند که با افق نرخ دلار و از طرفی نرخ بهره بالایی که بانک‌ها و صندوق‌های درآمد ثابت می‌دهند، نمی‌توانیم انتظار خاصی از بازار داشته باشیم فقط اگر جنگ آتش بس پیدا کند یا فرسایشی شود می‌تواند اثر منفی که این مدت داشت را خنثی کند و روند بازار را صعودی نمی‌بینم تا اینکه دلار بخواهد یک جامپی را شروع کند، این موضوع در حال حاضر و در این گزاره دیده نمی‌شود.

این کارشناس در خصوص اعتماد از دست رفته بازار و عواملی که می‌تواند بر این اعتمادسازی کمک کند عنوان کرد: اعتماد از دست رفته بازار به نظر خیلی زمان‌بر هست تا به وقوع بپیونده کماکان ما مشاهده می‌کنیم که حقیقی‌های خاصی وارد بازار نمی‌شوند و افق پیش روی خوبی را برای بازار نمی‌بینند.

موضوع دیگر اینکه بودجه در حال حاضر وضعیتش با علامت سوال پیش رو خواهد بود به علاوه اینکه سیاستمدارانی که در راس تصمیم‌گیری اقتصاد هستند توجه و اعتقادی به اقتصاد بازار آزاد ندارند. این مباحث دلیل این است که با ریسک‌هایی از این قبیل باعث خدشه دار شدن اعتماد بازار می‌شود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
با محدودیت‌های جدید شرکت‌های تکنولوژی آمریکا؛

سهام آسیایی افت کرد

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

چشم امید بازارسرمایه به حذف تحریم‌ها

بازار جهانی کامودیتی ها وارد فاز رکودی می شود ؟
دو کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهند:

بازار جهانی کامودیتی ها وارد فاز رکودی می شود ؟

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهزاد
Canada
سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
بهزاد حقیقی برنده شده ایران
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.