بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
فعالیت
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا گفت: در مجموع صندوق‌ها تامین سرمایه کیمیا حدود ۳ هزار میلیارد تومان AUM ایجاد کردند. در مدت زمان ۶ ماه فعالیت شرکت، این بازدهی در نوع خود در بین شرکت‌های تامین سرمایه یک رکورد محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۷۵۶۴۷

مهرداد فرح آبادی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص این شرکت اظهار کرد: همان طور که می‌دانید شرکت تامین سرمایه کیمیا در اسفندماه سال گذشته موفق به دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار شد و با سرمایه اسمی ۲ هزار میلیارد تومان برای اولین بار این اتفاق رقم خورد و بازار سرمایه معرفی شد.

وی افزود: طبیعتا دو محور را در دستور کار داشتیم. شناسایی پروژه‌هایی که می‌توانند ارزش افزوده بالا در شرکت صنایع ملی مس ایجاد کنند. در گام دوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش توان کفایت سرمایه شرکت انجام شد تا بتوانیم پروژه‌های بزرگ را تامین مالی کنیم. 

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا همچنین ادامه داد: علاوه بر ۲ هزار میلیارد تومان که وضعیت کفایت سرمایه خوبی را برای ما ایجاد کرده، ما موفق شدیم صندوق اونیکس را در ۲۸ مردادماه پذیره نویسی کنیم که در مدت زمان چند ساعت این صندوق با اقبال خوبی از بازار مواجه شد و توانست هزار میلیارد تومان از بازار تامین مالی کند. امروز ارزش این صندوق ۱۳۰۰ میلیارد تومان است. در مهرماه بازدهی بیش از ۳۱ درصد را برای این صندوق ایجاد کردیم و امیدواریم روند خوب بازدهی در آینده نیز ادامه داشته باشد. 

فرح آبادی با اشاره به صندوق دیگر "تکمیا" بیان کرد: صندوق آذرین نیز در روز‌های ۸ تا ۱۰ مهرماه پذیره نویسی شد. موفق شدیم با هزار میلیارد تومان سقف واحد‌هایی که سازمان بورس به ما مجوز داده بود را تکمیل کنیم. باتوجه به خرید‌های خوبی که در ایام منفی بازار داشتیم، توانستیم سهام خوبی را در پورتفوی خود تجهیز کنیم. با روند صعودی بازار در روز‌های اخیر، این صندوق نیز وضعیت خوبی دارد. 

وی عنوان کرد: یک صندوق بازارگردانی صنعت مس نیز داریم که ارزش آن حدود ۹۵۰ میلیارد تومان است. در مجموع صندوق‌ها تامین سرمایه کیمیا حدود ۳ هزار میلیارد تومان AUM ایجاد کردند. در مدت زمان ۶ ماه فعالیت شرکت، این بازدهی در نوع خود در بین شرکت‌های تامین سرمایه یک رکورد محسوب می‌شود. امیدواریم با توجه تقاضا‌های دیگر جهت دریافت صندوق‌ها نزد سازمان بورس این روند صعودی را تا پایان سال بتوانیم ادامه دهیم.

فرح آبادی خاطرنشان کرد: به موازات آن تامین مالی طرح‌های زیرساختی، توسعه‌ای و دارای ارزش افزوده بالا در شرکت ملی صنایع مس ایران را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی گفت: یکی از مشتریان بزرگ و سهامدار عمده ما شرکت ملی صنایع مس ایران است. باتوجه به سودآوری پروژه‌های مس و نیز با توجه به چشم انداز‌های مثبت که آمار و ارقام بین المللی نیز درباره فلز مس نشان می‌دهد، نگاه ویژه‌ای به این حوزه داریم. اما فقط معطوف به این حوزه نیستیم. باتوجه به مجوز‌ها و ظرفیت‌هایی که اساسنامه شرکت در اختیار ما قرار داده در سایر حوزه‌ها نیز می‌توانیم فعالیت کنیم. در حوزه سنگ آهن، دارویی و موادغذایی قبولی سمت دادیم و متعهد پذیره نویسی شدیم. خودمان را فقط به حوزه معدن محدود نکردیم.

مدیرعامل "تکمیا" در پیش بینی از سود پایان سال این شرکت گفت: در نیمه نخست سال صورت مالی حسابرسی شده در کدال منتشر شده است. توانستیم ۱۲ تومان سود خالص محقق کنیم. ۲۶۰ میلیارد تومان سود خالص ماست. امیدواریم با پروژه‌هایی که در اوایل سال آغاز کردیم، در پایان سال مالی آثار آن را خواهیم دید. همچنین، بتوانیم درآمد‌های خوبی را از نظر کمی و متنوع سازی محقق کنیم و اخبار خوبی از درآمد‌ها رقم خواهیم زد.

بازار سرمایه بازار پرریسکی است. انتظار داریم که سهامداران صبور باشند. شرکت تازه تاسیس است و شرکت‌های تازه تاسیس نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند. با توجه به زیرساخت‌های خوبی که رقم زدیم پیش بینی خوبی داریم و درآینده برای سهامداران درآمد‌های قابل اتکا و پایداری را رقم بزنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
اولین حضور
حضور شرکت تازه نفس تامین سرمایه کیمیا در کیش اینوکس ۲۰۲۳؛

اولین حضور "تکیمیا" در عرصه نمایشگاه‌های بین المللی

رشد ۴۰۰ درصدی در
تامین سرمایه کیمیا محقق ساخت؛

رشد ۴۰۰ درصدی در "تکیمیا"

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.