ایران زمین چگونه بانکداری نوین را محقق کرد؟
به گزارش بورس نیوز، رقابت در ارائه خدمات سریعتر و بیشتر بیم بانکها باعث شده که آنها به سمت ابزارهای نوین بروند، به همین دلیل بانک ایران زمین سعی کرده با توسعه بانکداری دیجیتال در حوزه مشتری مداری با خدمات بهتر و متنوعتر به مشتریان متمرکز شود، از این رو توانسته با استفاده از فناوری سرویسهای خود را تقویت کند، زیرا شعار بانکداری کنونی این است که دیگر ارائه سرویس به مشتریان حد و مرزی ندارد.
اپلیکیشنی که اخیرا با عنوان نئوبانک هوشمند با حمایت بانک ایران زمین راه اندازی شده در مسیر اجرای بانکداری دیجیتال انجام شده است که میتواند به اهداف بانک ایران زمین در توسعه خدمات کمک کند، همچنین بانک با رونمایی از باشگاه مشتریان و همکاری با کسب و کارهای در بستر نئوبانک سیاست جدیدی را پیش گرفته که میتواند حکایت از رشد مشتریان و توسعه مبادلات بانکی باشد.
از طرف دیگر در بحث بانکداری دیجیتال امنیت بستر خدمات بانکی اهمیت زیادی دارد، از این رو بانک ایران زمین در جهت اطمینان ازامنیت اپلیکیشن برای تسهیل در امور بانکی همکاری با شرکتهای فناورانه را انجام داده و همین مساله باعث شده که یکی از امنترین اپلیکیشنهای بانکی را به مشتریان ارائه دهد.
بانک ایران زمین در حال حاضر در راستای سیاستهای توسعه خدمات بانکی اقدام به راه اندازی نئوبانک کرده که توسعه آن با همکاری کسب و کارهای بزرگ از اولویتهای بانک است و از آنجایی که مزیت رقابتی حضور مشتریان در بسترهایی همچون فردا بانک این است که آنها بر اساس درخواستهای خود میتوانند به صورت خصوصی خدمات دریافت کنند، تعداد مشتریان بانک در حال افزایش است، زیرا هر دارنده حساب یک بانک شخصی دارد که علاوه بر اینکه میتواند خدمات مورد نیاز خود را در آن دریافت کند، اقدام به مدیریت حساب هم میکند و این موضوع منجر به تقویت کسب و کارها هم میشود، زیرا بر مبنای فعالیت اقتصادی خود میتوانند مبادلات تجاری را هم تنظیم کنند.
در حال حاضر مشتریان بانک ایران زمین با بهرهگیری از قابلیتهای اپلیکیشنها و ... در هرجایی و زمانی که اراده کنند با زدن چند دکمه میتوانند از کلیه خدمات در همراه بانک ایران زمین (فراز) استفاده کنند.
مشتریان بانک ایران با ابزارهای مختلف بانکداری دیجیتال همچون اینترنت بانک و همراه بانک به راحتی این سرویسها را دریافت کنند و همین موضوع باعث شده تا میزان تراکنشهای بانک ایران زمین طی ۵ سال گذشته حدود ۱۲۷۲ درصد افزایش یابد و این نشان دهنده پیشرفت بانک در اختیار گرفتن ابزارهای مدرن است که بستر ارائه سرویس و خدمات امن، سریع و آسان را فراهم کرده است که همین موضوع باعث استقبال و رضایت مشتریان شده و این روند همچنان ادامه دارد.
همچنین بانک ایران زمین با راه اندازی باشگاه مشتریان همواره برای رقابت با دیگر مجموعههای بانکی و حفظ مشتریان وفادار خود خدمات متنوع و کارآمدی را ارائه کرده است. در واقع مشتریان بانک ایران زمانی که در باشگاه عضو میشود خدمات ویژهای دریافت میکنند و باعث ایجاد یک تعامل دو طرفه بین او و بانک میشود که در پس آن افزایش رضایتمندی وجود دارد.
در واقع بانک با توسعه روابط خود با مشتریان وفادار به دنبال کاهش هزینه ارتباطات و تبلیغات است و در مقابل خدمات و محصولات جدیدی به مشتریان میدهد که آنها هم از این تعامل بهرهمند شوند. جذب مشتریان جدید برای آنها هدف دیگری است که در بستر خدمات و ارتباطات بیشتر محقق میشود. بر همین مبنا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان باشگاه مشتریان ایران زمین یک بازی برد-برد برای آنها است، زیرا افرادی که در آن عضو هستند از طریق افزایش و حفظ موجودی سپرده، استفاده از خدمات بانکداری دیجیتال، دریافت ضمانت نامه، مانده تسهیلات جاری، رسوب کارت هدیه کسب امتیاز میکنند و در بخشهای سبد هدایای نقدی، دریافت کد تخفیف، عضویت در شبکه فروشگاههای تخفیفی و همچنین استفاده از سرویسهای کارمزدی، خرید کالا و خدمات از فروشگاههای معتبر اینترنتی و مواردی استفاده میکنند.