بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
عملکرد بسیار ضعیف "حفارس" در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲؛

سهام‌داران حواسشان به سفته‌بازی‌های "حفارس" باشد

سهام‌داران حواسشان به سفته‌بازی‌های
ناظران بازار دیگر چگونه می‌بایست به سرمایه‌گذاران اخطار دهند؟ به نظر شما این تعداد باز و بسته‌شدن نماد بابت هشدار به سرمایه‌گذاران آماتور نیست؟
کد خبر : ۲۷۶۱۷۰

سهام‌داران حواسشان به سفته‌بازی‌های

بورس‌نیوز:

احتمالاً شما هم در هفته‌های گذشته شاهد رشد عجیب و غیرمنطقی قیمت سهام حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس با نماد حفارس بوده‌اید. درحالی‌که حجم بالای معاملات و باز و بسته‌شدن‌های متعدد نماد در روز‌های گذشته انتظارات را از این شرکت افزایش داده است، بااین‌وجود صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده این شرکت حاکی از اعلام سودی بی‌کیفیت در این مدت است.

به نظر شما شناسایی تنها ۸ میلیارد تومان سود عملیاتی از شرکتی با ارزشی بیش از ۵.۰۰۰ میلیارد تومان منطقی به نظر می‌رسد؟ آیا به زودی شاهد ضرر‌های سنگین سهامداران خرد و آماتور در سفته بازی‌های شکل گرفته در نماد حفارس خواهیم بود؟

چه کسی یا کسانی از برجسته‌کردن مبهم زمین‌های اسلامشهر شرکت منفعت می‌برند؟ آیا ارزش شرکتی که به‌تازگی دارایی‌هایش ۲.۰۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و سودی هم ندارد، باید ۵.۰۰۰ میلیارد تومان باشد؟

آیا دلیل باز و بسته‌شدن متعدد نماد این شرکت توسط ناظر بازار جهت اخطار هر چه بیشتر نسبت به اتفاقات پشت پرده و سوءاستفاده عده‌ای سفته‌باز از سهام‌داران خرد و ازهمه‌جابی‌خبر نمی‌باشد؟

ناظران بازار دیگر چگونه می‌بایست به سرمایه‌گذاران اخطار دهند؟ به نظر شما این تعداد باز و بسته‌شدن نماد بابت هشدار به سرمایه‌گذاران آماتور نیست؟

سهام‌داران حواسشان به سفته‌بازی‌های

شاید اگر شناسایی ۱۲۸ میلیارد تومان درآمد‌های غیر عملیاتی ناشی از ما به تفاوت زمین فروخته شده به شرکت مادر تخصصی بازرگانی نبود، شاهد شناسایی حتی ۱ ریال سود از شرکتی ۵.۰۰۰ میلیارد تومانی هم نبودیم.

باورش دشوار است؛ ولی حاصل ۶۸۵ میلیارد تومان درآمد‌های شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲، سود عملیاتی خالصی تنها ۸ میلیارد تومانی بوده است که این نشان دهنده سطح پایین عملکردی و سود‌های بی کیفیت شناسایی شده است.

حال شما بگویید سهام شرکتی با حداقل سودآوری و عملکردی ضعیف در طی سالیان گذشته، ارزش خرید دارد و یا به‌صرف ورود سفته‌بازان و وعده‌هایی اغواکننده در خصوص زمین‌های شرکت می‌توان سرمایه‌گذاران زیادی برای خالی‌کردن سهام یافت؟

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
انعقاد قرارداد حمل پسماند در
شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس اعلام کرد؛

انعقاد قرارداد حمل پسماند در "حفارس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
بورس نیوز به خاطر همین نظرهای غیر کارشناسی دنبال کننده هاتون رو از دست دادین!کل بورس پارسال دویست تا ۳۰۰درصد رشد داشت ولی حفارس رشدی نداشت !تازه کجا رشد عجیب غریبی داشته سهام از ۱۹۰اومد پایین والان ۲۵۰تومنه..جنابعالی سهام های گروه ساختمونی رو نمیبینی تا ۵۰۰درصد رشد داشتن!ناظر اونجا خواب بود..چطوره که موقعی که میاد پایین سهامو ناظر نمیبنده وشفاف سازی نمیکنه..آیا برای خرید سهام حفارس فقط سود شرکت باید دیده بشه به نظرتون!اینهمه زمین وخودرو داره چی که ارزشش تو این تورم چندین برابر شده
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.