به گزارش بورس نیوز، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای به منظور پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه به سامانه پایش فشار باد تایرها موسوم به TPMS مجهز شده که به صورت لحظهای میزان فشار باد تایرها را سنجیده و در صورت کاهش باد هر تایر به راننده هشدار میدهد تا نسبت به تنظیم باد اقدام کند. اضافه شدن این آپشن ضمن افزایش ایمنی، سبب کاهش مصرف سوخت و بهبود کیفیت سواری و همچنین افزایش عمر تایرها میشود.
یکی از امکانات مهم اضافه شده به پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESC بوده که به ارتقای سطح ایمنی آن نیز کمک میکند. این سیستم نقش بسیار مهمی در کنترل خودرو در پیچها و مسیرهای لغزنده ایفا میکند و در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، سیستم کنترل پایداری به حفظ خودرو در مسیر و جلوگیری از انحراف و واژگونی خودرو کمک بسیار زیادی میکند. این سیستم با ترمزگیری فعال در چرخها و همچنین قطع کردن دریچه گاز، سعی میکند تا خودرو را از شرایط بحرانی خارج کند. همچنین این سیستم بر اساس زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل کرده و در صورتی که شرایط را بحرانی تشخیص دهد، وارد عمل میشود. سیستم ESC به صورت پیش فرض در پژو ۲۰۷ روشن و فعال است، اما برای خاموش کردن موقت آن یک کلید روی داشبورد تعبیه شده است. حالت Esc off تا سرعت ۵۰ کیلومتر برای راننده مهیاست و در سرعتهای بالاتر از این مقدار، ESC به دلایل ایمنی مجدد وارد مدار میشود.
به موجب ESC، سامانه دیگری موسوم به کنترل کشش TCS نیز به پژو ۲۰۷ ارتقا یافته اضافه شده است. این سیستم با جلوگیری از هرزگردی چرخها در هنگام شروع حرکت در مسیرهای لغزنده، از سر خوردن جلوگیری میکند. سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی هم یکی از کاربردیترین امکانات اضافه شده به پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای ارتقا یافته است. عملکرد آن بدین صورت است که هنگام شروع حرکت در سربالایی، برای حدود سه ثانیه ترمز خودرو را نگه داشته تا مانع از حرکت به سمت عقب شود. در این چند ثانیه راننده فرصت دارد، ترمز را رها کند و پدال گاز را بفشارد تا خودرو به جلو حرکت کند. لازم به ذکر است، این سیستم در سرازیری و در صورتی که راننده قصد حرکت به سمت عقب هم داشته باشد، مانع از حرکت رو به جلو میشود.
پژو ۲۰۷ ارتقا یافته به سیستم ترمز کمکی (ترمز هوشمند) HBA هم مجهز شده است. عملکرد این سیستم به این صورت است که در صورت ترمزگیریهای شدید و ناگهانی که معمولا در شرایط بحرانی رخ میدهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیشترین حالت ممکن رسانده تا خودرو در فاصله کم تری متوقف شود.
با به کار گیری این سیستم در تمام کشورها مزایای بسیار خوبی حاصل شده است، اما باید در نظر داشت، رعایت قوانین ایمنی در رانندگی همواره در اولویت است.
جدا از این موارد، پژو ۲۰۷ پیشتر به دی لایت یا همان چراغ روشنایی در روز مجهز بوده، اما با هدف پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه چراغ پوزیشن عقب نیز به صورت هم زمان با چراغ روز روشن میشود.
همچنین ایران خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای ارتقا یافته را با آیینه الکتروکرومیک و حساس به نور عرضه میکند و این در حالی است که این آپشن روی نسخههای قدیمیتر وجود نداشت. این خودرو از این پس با روکش صندلی جدیدی راهی بازار میشود که ترکیبی از چرم و پارچه بوده که فضای کابین را زیباتر جلوه میدهد.
یکی از الزامات استانداردهای ۸۵گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا همان سیستم GSI بوده که از این پس روی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشهای ارتقا یافته نیز تعبیه میشود. زمانی که خودرو در حالت تعویض دنده به صورت دستی یا تیپ ترونیک قرار داشته باشد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد میدهد.
همچنین به منظور امکان پاس کردن استاندارد محافظت از عابر پیاده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقا یافته سقف شیشه ای، تغییراتی در بدنه این خودرو و به خصوص درِ موتور اعمال شده است.