بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
تحویل ۸۸ خودرو آریزو ۵ برقی به سازمان تاکسیرانی/ از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد
شرکت مدیران خودرو طی مراسمی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، تعداد ۸۸ دستگاه آریزو ۵ برقی را به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تحویل داد.
کد خبر : ۲۷۶۷۴۶

به گزارش بورس نیوز، شرکت مدیران خودرو در مراسمی که با حضور وزیر صمت، شهردار تهران و مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، برگزار شد، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ برقی را به سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تحویل داد.

مشخصات آریزو ۵ برقی

ظرفیت باتری آریزو ۵ برقی ۵۳ کیلووات ساعت و طول مدت شارژ سریع آن تا ۸۰ درصد باتری ۳۰ دقیقه است. شارژ عادی این خودرو ۷ تا ۸ ساعت بوده که پیمایش آن با یک بار شارژ ۴۰۱ کیلومتر است. حداکثر قدرت موتور این خودرو ۱۲۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۷۶ نیوتون متر است.

در ادامه مراسم رونمایی، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با تأکید بر اینکه خودروسازان به‌جای خودروی برقی چینی باید خودروی برقی ایرانی تولید کنند، بیان کرد: ما باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و وزارت صنعت و مدیران خودرو اولین خودرو‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور ملحق خواهند شد، خاطرنشان کرد: باید در خصوص رانندگی با این خودرو‌ها به مصرف‌کنندگان آموزش داده شود. در این راستا وزارت صمت پیوستی فرهنگی را تهیه و برای آگاهی عمومی مردم منتشر خواهد کرد.

وی افزود: ما در مرحله‌ای هستیم که باید با فرهنگ استفاده از خودرو‌های برقی آشنا شویم و در این حوزه از طریق مدارس، دانشگاه‌ها و همکاری تمام نهاد‌های کشور اقداماتی انجام شد. متناسب با اقلیم‌ها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیم‌های آب وهوایی باید آموزش داده شود. این بررسی رفتار یک ضرروت ملی از نظر زیست محیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.
وزیر صمت تاکید کرد: مزیت خودرو‌های برقی علاوه بر کاهش مصرف سوخت و انرژی این است که این خودرو‌های امکان تنوع سوختی را فراهم می‌کنند و نیز با تبدیل خودرو‌ها به خودرو‌های برقی استفاده از انرژی‌های خورشیدی، باد، آب و... برای تولید به‌مرور می‌توانیم به سمت استفاده از انرژی‌های سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی برویم.

علی آّبادی بیان کرد: از هفته آینده روند برقی شدن تاکسیرانی کشور آغاز خواهد شد.

در این مراسم، جک لی مدیرعامل شرکت مدیران خودرو ضمن تاکید بر ارتباط انرژی‌های نو و آینده صنعت خودروسازی بیان کرد: درسال ۲۰۲۳ انتظار می‌رود فروش جهانی خودرو‌های انرژی جدید ۱۸ درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد و به ۱۴ میلیون دستگاه برسد.

لی افزود: نوآوری و همگام با روند‌های جهانی بودن، اهداف MVM هستند؛ از نظر انرژی نو، MVM متعهد شده که در ایران تبدیل به یک شرکت پیشرو و مبتکر شود. مراسم تحویل خودرو آریزو ۵ برقی گام مهمی در رسیدن به هدف شرکت MVM ام است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای به دست آوردن فرصت‌ها سرمایه گذاری‌های خود را افزایش داده اند.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو ادامه داد: در همین حال ما یک برنامه توسعه بلند مدت برای گسترش انرژی جدید شامل PHEV، BEV و HEV را تدوین کرده ایم. ما در سال ۲۰۲۴ از سه محصول تیگو ۷ پرو PHEV، فونیکس FX EV و آریز. ۸ PHEV رونمایی خواهیم کرد که تجربه رانندگی تمیزتر و سازگارتر با محیط زیست را برای مصرف کنندگان به

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.