بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
نقش سفته بازان در کاهش قیمت نفت
اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد خوش بینانه محتاطانه‌ای نسبت به عوامل تاثیرگذار بر پویایی بازار نفت در سال ۲۰۲۴ دارد و اعلام کرد سفته بازان نقش بزرگی در پایین رفتن قیمت‌ها ایفا کرده‌اند.
کد خبر : ۲۷۶۸۸۸

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت به پایین‌ترین رکورد ۶ماه اخیر نزول کرده و به حدود ۷۲ دلار در هر بشکه رسیده و حتی تصمیم اخیر اوپک پلاس که دور جدید کاهش تولید را برای سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ اعلام کرد، مانع کاهش قیمت نفت نشد.

اما اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد خوش بینانه محتاطانه‌ای نسبت به عوامل تاثیرگذار بر پویایی بازار نفت در سال ۲۰۲۴ دارد و اعلام کرد سفته بازان نقش بزرگی در پایین رفتن قیمت‌ها ایفا کرده‌اند.

در گزارش اوپک درباره قیمت‌ها در نوامبر آمده است: قیمت معاملات آتی نفت، افت قابل توجهی را در بحبوحه نوسانات شدید بازار معاملات آتی، تجربه کرد. پویایی بازار تحت تاثیر نگرانی‌های اغراق آمیز نسبت به رشد تقاضا برای نفت قرار گرفت که بر فضای بازار، تاثیر منفی داشت.

اوپک پیش بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را بدون تغییر در ۲.۴۶ میلیون بشکه در روز حفظ کرد و انتظار دارد تقاضا در سال میلادی آینده، ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز رشد کند که نسبت به برآورد ماه گذشته این گروه، تغییری نکرده است.

این گروه همواره رشد بالاتر تقاضا برای نفت را در مقایسه با موسسات دیگری مانند آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است، اما هر دو، دیدگاه مشابهی درباره سال ۲۰۲۳ دارند.

آژانس بین‌المللی انرژی انتظار دارد رشد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴، به ۹۳۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.