بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
چگونه با رژیم غذایی جوش‌های خود را درمان کنیم؟
جوش صورت یک بیماری شایع پوستی است که اغلب افراد را در برخی مواقع درگیر می‌کند. باعث ایجاد لکه‌ها، پوست چرب و گاهی اوقات پوستی می‌شود که لمس آن داغ یا دردناک است
کد خبر : ۲۷۸۳۱۹

به گزارش بورس نیوز، جوش صورت یک بیماری شایع پوستی است که اغلب افراد را در برخی مواقع درگیر می‌کند. باعث ایجاد لکه‌ها، پوست چرب و گاهی اوقات پوستی می‌شود که لمس آن داغ یا دردناک است. تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسبی در اختیارتان قرار دهیم و باور‌های اشتباه شما را درباره جوش صورت از بین ببریم. 

در این قسمت کلیک کنید و تماس بگیرید: ویزیت متخصص داخلی در منزل 

یکی از روش‌هایی که در طب سنتی برای درمان جوش‌های صورت آمده است فصد خون میباشد. در فصد خون، خون‌های آلوده از بدن پاک شده و و باعث بهبودی جوش‌های صورت و کاهش ان‌ها می‌شود. شما میتوانید با فصد خون در منزل این عمل را در منزل خود انجام دهید.

جوش صورت چیست؟

جوش صورت یک مشکل پوستی است که در نتیجه تجمع سلول‌های مرده پوست، انسداد منافذ چربی و ترشح زیاد غدد چربی پوست رخ می‌دهد. این جوش‌ها همچنین به عنوان آکنه نیز شناخته می‌شود، اما آکنه در واقع یک نوع جوش و عارضه پوستی است.

این مشکل بیشتر در نواحی صورت مانند پیشانی، گونه‌ها و چانه ایجاد میتواند به صورت لکه‌های قرمز یا سفید بروز کند. جوش صورت فرم‌های مختلفی از جمله جوش سفید (کومدون) که ترشح چربی پوست در داخل منفذ چربی انباشت می‌شود، و جوش قرمز و التهابی (آکنه) که ناشی از عفونت با باکتری‌ها و التهاب پوست است، دارد و معمولاً با خارش، سوزش، التهاب، قرمزی و حتی تشکیل زخم همراه است.

این جوش‌ها نه تنها به لحاظ ظاهری ناراحت کننده است، بلکه می‌تواند بر روی اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر بگذارد. عواملی مانند تغذیه نامناسب، استرس، برخی بیماری‌ها، مراقبت نادرست از پوست تماس مستقیم با مواد آلوده، ترشح بیش از حد چربی پوست و تنظیم نامناسب هورمون‌ها و حتی تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان می‌توانند باعث بروز جوش صورت شوند.

درمان جوش صورت با اصلاح رژیم غذایی

تغذیه یکی از عوامل مهم درمان جوش صورت است. استفاده کردن از ترکیبی از پروتئین‌ها، کربوهیدرات و ریز‌مغذی‌ها در رژیم روزانه در سلامت پوست تاثیر بسزایی دارد. اسید‌های چرب ضروری مانند امگا ۳ و امگا۶ که در بدن تولید نمی‌شود حتماً باید از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل تامین شود. به همین خاطر یکی از اولین سوالات کسانی که مبتلا به جوش صورت هستند این است که برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟

منابع غنی از این دو اسید آمینه ماهی ساردین، قزل آلا، گردو، دانه کتان آسیاب شده، است. روغن ماهی نیز حاوی دو نوع اصلی اسید چرب امگا ۳ است که به طرز موثری خطر آکنه را کاهش می‌دهد.

همچنین کسانی که جوش و آکنه روی پوست صورت خود دارند باید مصرف قند و چربی را محدود کنند. زیرا رژیم غذایی که حاوی این مواد باشد باعث افزایش تولید سبوم پوست می‌شود.

چگونه با رژیم غذایی جوش‌های خود را درمان کنیم؟

مواد غذایی که در رژیم غذایی این افراد باید محدود شود شامل موارد زیر است:

نوشابه گازدار قندی

نان سفید

شیرینی

کیک

دونات

فست فود

غذا‌های کنسروی.

اما غذا‌هایی که باید جایگزین این مواد شود و شاخص گلیسمی پایین دارند شامل موارد زیر است:

غلات کامل

میوه و سبزیجات تازه

آجیل

حبوبات

یکی از علت‌های بروز جوش و آکنه تغییرات هورمونی است. شیر و محصولات لبنی حاوی هورمون هستند که با ایجاد تغییرات هورمونی موجب بروز آکنه می‌شود. اگر چه نمی‌توان با قطعیت در مورد مضرات شیر برای آکنه ادعا کرد، اما توصیه می‌شود کسانی که با خوردن محصولات لبنی میزان جوش و آکنه بیشتری را روی پوست مشاهده می‌کنند از خوردن آن اجتناب کنند.

نکته اگر سالمندی در منزل دارید و بیمار شده است و نیاز به ساکشن ریه دارد: ساکشن ریه در منزل 

 پروتئین مورد نیاز بدن و بازسازی پوست نیز باید از طریق تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت گوساله تامین شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.