بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
۶.۸ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شده است
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری، ۶ میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.
کد خبر : ۲۸۰۷۰۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، اصغر بالسینی، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا اظهار کرد: برای کالا‌های اساسی یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری و بازرگانی مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلار و برای خدمات ۱۵۶ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی افزود: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۲۱۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران توضیح داد: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۶۴۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۴۰۲ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۲۹۳ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲۵۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۳۸ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۳۳۰، ۴۹، ۲۵۸، ۱۶۷ و ۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

بالسینی ادامه داد: علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون دلار ارز نیمایی و ۳۵۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

وی گفت: تاکنون بیست و چهار حراج شمش طلا در این مرکز انجام شده و روز یکشنبه بیست و پنجمین حراج شمش طلا در این مرکز انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.