بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
از سوی اتاق اصناف ایران؛

نرخ مصوب لاستیک اعلام شد

نرخ مصوب لاستیک اعلام شد
سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: در سایز ۱۳، قیمت قدیم ۷۷۰ هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. در سایز ۱۴ نیز از یک میلیون و ۱۸ هزار تومان به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.
کد خبر : ۲۸۰۸۸۴
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، مهدی امیدوار، سخنگوی اتاق اصناف ایران عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران درخصوص قیمت تایر اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب شد که سطح تولید کمی افزایش پیدا کند؛ این بود که قیمت افزایش پیدا کرد. تولیدکنندگان در حوزه دولتی بر سر موضوع قیمت مشکلاتی داشتند که با این افزایش کمی شرایط بهتر شد. در سایز ۱۳، قیمت قدیم ۷۷۰ هزار تومان بود که اکنون به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. در سایز ۱۴ نیز از یک میلیون و ۱۸ هزار تومان به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: در هر بازار و هر تولید و مصرفی، اگر قرار باشد که کار به صورت اصولی انجام شود، بایستی نظام عرضه و تقاضا در آن متعادل باشد؛ تایر خودرو‌ها نیز مستثنی نبوده و لاستیک نیز همچون بسیاری دیگر از کالاها، زمانیکه تولید نتواند پاسخگوی تقاضا باشد، قطعا مشکل ایجاد خواهد شد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، خاطرنشان کرد: در عین حاا اصل بازار بر این است که در شرایط و مقطعی که تولید متناسب با تقاضا نبود، بایستی بلافاصله واردات داشت و بازار را در اصطلاح بالانس و متعادل کنیم.

امیدوار بیان کرد: در بحث تایر نیز طی چند ماه گذشته، یکی از بستر‌هایی که در کنار فروش حقیقی، به مجموعه بازار اضافه شد، ایجاد سامانه و فروش به صورت مجاز بود. مشکلی که در این زمینه وجود داشت؛ این بود که به‌تبع زمانیکه مشتری به واحد صنفی مراجعه می‌کرد، بایستی نوع خودرو، نام مالک، شماره شاسی و... در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شد؛ در این راستا در برخی مواقع مشکل اینترنت وجود داشت یا سایت دچار اختلال می‌شد و از این دست موارد که در نهایت سبب می‌شد، ثبت‌نام مشتری تکمیل نشود.

سخنگوی اتاق اصناف ایران ادامه داد: در سایز‌های ۱۵ و ۱۶ به بالا که مصرف کمتر است، واحد‌های صنفی که متاسفانه رسوب کالا دارند، زیرِ قیمت مصوب محصول خود را عرضه می‌کنند؛ ما به عنوان متولی بخش بازار و خصوصی از دولت می‌خواهیم در شرایطی که تولیدکننده نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد، اجازه واردات دهند تا تعادل بازار برهم نخورد و التهاب در بازار ایجاد نشود؛ این توانایی در بخش خصوصی وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر