بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
تأمین سرمایه خلیج‌فارس کاهشی شد؛

"تفارس" هم مسیر با تنزل

شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس میزان درآمدی که در اولین ماه سال جاری از خود بر جای گذاشت تنها مبلغ ۳۸ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر : ۲۸۱۰۵۷
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

بورس‌نیوز:

شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس با سرمایه ثبت شده یک هزار میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲ هزار و ۴۱۷ میلیاردتومانی، در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ که در سامانه کدال منتشر کرد، تنها توانست از بخش‌های «بازارگردانی، سبدگردانی، مشاوره، عرضه و پذیرش، ارزشیابی سهام و پذیرش سمت متولی صندوق و درآمد مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری» درآمد کسب کند.

شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس میزان درآمدی که در اولین ماه سال جاری از خود بر جای گذاشت تنها مبلغ ۳۸ میلیارد تومان بوده است. میزان درآمدی که این شرکت فعال در حوزه تأمین سرمایه در فروردین‌ماه از خدمات خود شناسایی کرد کاهش ۴۴ درصدی را نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد.

گزارش قبلی را از اینجا بخوانید؛

بیشترین درآمدزایی که شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ به ثبت رساند مربوط به «درآمد بازارگردانی» با ۳۴ میلیارد تومان بود، میزان درآمد حاصل‌شده از بخش بازارگردانی در فروردین‌ماه دربرگیرندة ۸۹ درصد از درآمد ماهانه "تفارس" بود. مابقی درآمد‌هایی که تأمین سرمایه خلیج‌فارس از بخش‌های «پذیرش سمت متولی صندوق و درآمد مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ارزشیابی سهام» شناسایی کرد به ترتیب برابر با ۴ میلیارد تومان و ۲۷۳ میلیون تومان بود.

اما نکته قابل‌تأمل دیگر این است که شرکت تأمین سرمایه خلیج‌فارس در یک‌ماهه سپری شده تنها از سرمایه‌گذاری‌های خود ۱۳ میلیارد تومان سود محقق ساخته که در مقایسه با ماه قبل سود ساخته شده نصف شده است.

پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
ارسال نظر