بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
نرخ بهره بیش از ۳۲ درصدی توان رشد بازار سرمایه را گرفته است
تصور بنده این است که با نزدیک شدن به سررسید صندوق‌های اهرمی، انتخابات ریاست جمهوری امریکا و احتمالا رشد مجدد نرخ ارز بازار سرمایه احتمال یک رشد خوب و حرکت در نیمه دوم سال را خواهد داشت.
کد خبر : ۲۸۱۶۷۶

بورس نیوز:

احسان مدنی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در رابطه با روند بازار این‌گونه گفت: به نظر من بازار تا اواسط مهرماه که سررسید اوراق اختیار صندوق‌های اهرمی هست حرکت جدی و مثبتی نخواهد داشت و به صورت نوسانی با حجم پایین معامله خواهد شد. در مقاطعی مانند تیرماه و فصل مجامع نیز احتمالا مجدد حرکات مثبت و ضعیفی را شاهد باشیم اما؛ با نرخ بهره بیش از ۳۲ درصد بدون ریسک قطعا بازار سرمایه توان رشد شارپ را نخواهد داشت. البته در ارزندگی بورس ۱۴۰ میلیارد دلاری شکی نیست بنابراین بنده پایین زیادی متصور نیستم، ولی با متغیر‌های فعلی رکود بازار ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: تصور بنده این است که با نزدیک شدن به سررسید صندوق‌های اهرمی، انتخابات ریاست جمهوری امریکا و احتمالا رشد مجدد نرخ ارز بازار سرمایه احتمال یک رشد خوب و حرکت در نیمه دوم سال را خواهد داشت. کافی است کمی نرخ بهره بدون ریسک کاهشی و نرخ دلار نیمایی یا نرخ خوراک صنایع تغییرات مثبتی داشته باشند چاشنی رشد بازار فراهم خواهد شد.

همچنین معتقدم افزایش درآمد‌های نفتی نیز می‌تواند منجر به افزایش درامد‌های کلی دولت شود و احتمالا نیز منجر می‌شود تا کمی از بار مالیاتی شرکت‌ها کاسته شود و قسمت جدی هزینه‌های مالیاتی شرکت‌ها بهبود یابد.

البته با توجه به اتفاق سقوط بالگرد حامل رییس جمهور ممکن است تا انتخاب رییس جمهور و کابینه جدید متغیر‌ها و فضای سیاسی اقتصادی کشور به صورت جدی تغییر پیدا کند بنابراین در شرایط فعلی محتاط بودن و افزایش وزن دارایی‌های طلایی و درآمد ثابت تا مشخص شدن جهت اتفاقات عملی عقلایی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جذابیت تجدید ارزیابی تنها برای سهامداران
به واسطه تجدید ارزیابی دارایی ها پول جدید به شرکت تزریق نمی‌شود؛

جذابیت تجدید ارزیابی تنها برای سهامداران

فشار بر سرمایه‌گذاران، با ریسک‌های خارج از اختیار آن‌ها
بازار سرمایه به هیچ وچ وجه بهینه مدیریت نمی‌شود؛

فشار بر سرمایه‌گذاران، با ریسک‌های خارج از اختیار آن‌ها

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد
حذف واسطه‌ها با ورود محصول نهایی به بورس کالا؛

از ورود خودروسازان به بورس کالا استقبال شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
با دلار بازی نکنید تورمش در جامعه پخش می شود. سود اسناد خزانه را کاهش دهید همه چیز درست می شود