بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
تسهیلات اعطایی دربرگیرنده‌ی ۸۳ درصد از درآمد‌های عملیاتی؛

ثبت تراز مثبت ۶۷ درصدی از سوی بانک ملت

ثبت تراز مثبت ۶۷ درصدی از سوی بانک ملت
میزان درآمد عملیاتی که بانک ملت در خردادماه محقق ساخت از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد بود.
کد خبر : ۲۸۲۹۰۹
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

بانک ملت در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۳ مجموع درآمد ارائه‌شده از محل تسهیلات اعطایی طی دوره را بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان شناسایی کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای خردادماه سال جاری نیز درآمد‌های به‌دست‌آمده را برابر با ۳۸ هزار و ۶۲۱ میلیارد تومان به ثبت رساند، بانک ملت در خردادماه موفق به ثبت تراز مثبت ۶۷ درصدی شده است.

ثبت تراز مثبت ۶۷ درصدی از سوی بانک ملت+بورس نیوز

سود پرداختی سپرده‌های سرمایه‌گذاری "وبملت" در خردادماه سال ۱۴۰۳ برابر با ۷ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ نیز مجموع پرداختی‌های این بانک جهت سود‌های سپرده سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۲ هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان اعلام شد.

میزان درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت در خردادماه ۱۴۰۳

"وبملت" در خردادماه سال جاری میزان درآمدی که از تسهیلات اعطایی به ثبت رساند نسبت به ماه گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرد (با وجود انجام اصلاحات) و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز درآمد‌های این بانک ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد، همچنین درآمدی که بانک ملت طی ۳ ماه سپری‌شده از سال مالی به دست آورده رشد ۲۸ درصدی را به همراه داشت.

ثبت تراز مثبت ۶۷ درصدی از سوی بانک ملت+بورس نیوز

بیشترین میزان درآمدی که بانک ملت طی دوره یک‌ماهه از محل تسهیلات اعطایی کسب کرده مربوط به بخش «مرابحه» با ۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود و دیگر بخش درآمدزای "وبملت" نیز در اختیار «سلف» با یک هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان شناسایی شد، بخش مرابحه در خردادماه ۴۹ درصد از کل درآمد‌های ارائه‌شده از محل تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص داد.

تسهیلات وصولی بانک ملت در خردادماه بالغ‌بر ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید و همچنین لازم به ذکر است که تسهیلات اعطایی طی دوره نیز ۵ درصد بیشتر از تسهیلات وصولی بود، بیشترین میزان سود پرداختی جهت سپرده‌های سرمایه‌گذاری در خردادماه متعلق به «سپرده‌های بلند مدت ۳ ساله» با ۳ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان بود.

میزان درآمد عملیاتی که بانک ملت در خردادماه محقق ساخت از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد بود. اکنون مبلغ به دست آمده در این دوره برابر با ۱۵ هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان بود که بیشترین سهم را در این بین تسهیلات اعطایی به خود اختصاص داده است. این بخش دربرگیرنده‌ی ۸۳ درصد از درآمد عملیاتی این بانک بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.