بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد؛

پیگیری حمایت از بازار سرمایه در مجلس

پیگیری حمایت از بازار سرمایه در مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد: حمایت از بازار سرمایه به طور جدی در مجلس پیگیری می‌شود.
کد خبر : ۲۸۳۰۶۲

به گزارش بورس‌نیوز، فتح‌اله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر تقویت و حمایت از بازار سرمایه با کمک ابزار‌های مالی نوین در دولت چهاردهم گفت: با توجه به انتخاب رییس، هیات رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس، موضوع حمایت از بازار سرمایه و همچنین بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی از سوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه، عمران، اقتصادی و صنایع به طور جدی پیگیری خواهد شد و انتظار می‌رود در مجلس دوازدهم شاهد رسیدگی به مشکلات کلان اقتصادی و کاهش دغدغه‌های مردم و سرمایه‌گذاران به ویژه در بازار سرمایه باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه باید به صنایع بالا دستی بیش از پیش توجه شود، افزود: در این برنامه باید به موضوعاتی همچون تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای هرگونه فعالیت صنعتی پرداخته شود. همچنین رونق بورس نیازمند ثبات و بازگشت اعتماد است.

وی اضافه کرد: لزوم توجه جدی به نحوه تامین مالی پروژه‌ها در تمامی بخش‌های اقتصادی در تدوین برنامه هفتم توسعه قابل توجه است. لذا، به منظور بهره‌مندی از ابزار‌های مالی جدید برای تامین مالی پروژه‌های کلان و زیرساخت‌های اصلی، باید حمایت‌های ویژه‌ای از سوی مجلس و دولت برای بازار سرمایه انجام شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در ادامه، تعامل نمایندگان مجلس و دولت با ذی‌نفعان به ویژه تشکل‌های صنفی بخش خصوصی و متخصصان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه را مهم خواند و گفت: ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌بایست از جمله اهداف دولت چهاردهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه‌گذاری نقش مهمی در فراهم آوردن سرمایه بویژه سرمایه‌های خارجی به منظور تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دارد، افزود: امروزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین متغیر‌های اقتصادی در اغلب کشور‌های جهان مورد توجه است.

توسلی در ادامه، رفع تلاطم‌های اقتصادی، ثبات ارزی و جذب و هدایت سرمایه‌ها به سمت بخش تولید از مسیر بازار سرمایه را از دیگر اهداف مورد نظر در برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و بیان داشت: در دولت چهاردهم می‌بایست سیستم بانکی منابع خود را به جای بنگاهداری به سمت تولید سوق دهد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در پایان، ارتقای بازار سرمایه را نیازمند ثبات و بازگشت اعتماد دانست و افزود: این مهم تنها با ایجاد یک فضای امن و مطمئن برای سرمایه‌های مردم محقق می‌شود.


منبع: سنا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سه پالایشگاه در مسیر پذیرش فرابورس
سازمان خصوصی سازی خواستار شد؛

سه پالایشگاه در مسیر پذیرش فرابورس

نقش بانک مرکزی در شرایط فعلی بازار سرمایه
دلایل پررنگ عدم ثبات در شرایط بورس؛

نقش بانک مرکزی در شرایط فعلی بازار سرمایه

در سومین عرضه اولیه سال جاری؛

"خنور" کشف قیمت شد

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.