بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
صندوق اهرم کاریزما بزرگترین صندوق سهامی کشور شد
صندوق سرمایه‌گذاری اهرم کاریزما با بیش‌از ۱۵ همت دارایی تحت مدیریت و عبور از صندوق‌هایی مثل دارا یکم و پالایش، اکنون عنوان بزرگترین صندوق سهامی کشور را در اختیار دارد.
کد خبر : ۲۸۳۱۶۱
نویسنده :
مینا علیزاده

 

صندوق سرمایه‌گذاری اهرم کاریزما با بیش‌از ۱۵ همت دارایی تحت مدیریت و عبور از صندوق‌هایی مثل دارا یکم و پالایش، اکنون عنوان بزرگترین صندوق سهامی کشور را در اختیار دارد. اهرم به‌عنوان نخستین صندوق اهرمی بازار سرمایه، یکی از ابزار‌های جذاب سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شود که امکان کسب بازده چندبرابری را برای سرمایه‌گذارانش فراهم کرده است. 

عملکرد صندوق اهرم کاریزما

صندوق سرمایه‌گذاری اهرم کاریزما که پیش‌از این بزرگترین صندوق سهامی غیردولتی کشور بود، اکنون با عبور از صندوق‌های دولتی بزرگ (مانند دارا یکم) عنوان بزرگترین صندوق در میان تمامی صندوق‌های سهامی ایران را ازآن خود کرد.

با استقبال سرمایه‌گذاران به صندوق‌های اهرمی و در صدر آن‌ها صندوق اهرم کاریزما، در حال‌حاضر ارزش دارایی تحت مدیریت این صندوق به بیش‌از ۱۵ همت (صد و پنجاه هزار میلیارد ریال) رسیده است و علاوه‌بر آن، همچنان جایگاه نقدشونده‌ترین صندوق سهامی بازار را نیز در اختیار دارد.

صندوق اهرمی چیست؟

صندوق اهرم کاریزما، نوعی صندوق سهامی است که با بهره‌گیری از مکانیزم اهرم به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد با مبلغی بیش از دارایی خود سرمایه‌گذاری کرده و بازدهی مضاعف کسب کنند.

صندوق سهامی اهرمی کاریزما به‌عنوان اولین صندوق اهرمی بازار سرمایه، در سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی شد. پیش از این، سرمایه‌گذاران باید با مراجعه به شبکه کارگزاری یا شبکه بانکی نسبت‌به درخواست دریافت اعتبار یا وام بانکی برای ایجاد اهرم در سرمایه‌گذاری اقدام می‌کردند.

با تأسیس این صندوق، سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌جای این اقدامات زمان‌بر، به سادگی علاوه بر استفاده از مزایای همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مثل مدیریت حرفه‌ای و نقدشوندگی بالا، از ویژگی اهرم نیز در سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند.

 صندوق‌های اهرمی برای اینکه بتوانند فرصت استفاده از قابلیت اهرم را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم کنند، دارای دو نوع واحد ممتاز و عادی هستند.

واحد‌های عادی و ممتاز صندوق اهرم کاریزما

واحد‌های ممتاز و عادی این صندوق به‌ترتیب با هدف سرمایه‌گذاری منابع دو نوع سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر و ریسک‌گریز در بازار سرمایه تشکیل شده‌اند.

افراد ریسک‌گریز می‌توانند در واحد‌های عادی سرمایه‌گذاری کنند و در ازای حفظ اصل سرمایه و دریافت حداقل سود تضمین شده، منابع خود را در اختیار افراد ریسک‌پذیر (دارندگان واحد‌های ممتاز صندوق) قرار دهند. سهامداران ممتاز نیز در ازای استفاده از مکانیزم اهرم تضمین می‌کنند که سهامداران عادی حداقل بازدهی مشخص‌شده را دریافت کنند.

واحد‌های عادی صندوق اهرم کاریزما سالانه حدود ۳۱ تا ۳۳ درصد سود روزشمار تضمین‌شده به سرمایه‌گذاران ارائه می‌کنند و یکی از گزینه‌های کم‌ریسک و محبوب در بازار بورس محسوب می‌شوند.

دارندگان واحد‌های ممتاز صندوق نیز با ریسک‌پذیری بیشتر، خواهان استفاده از قابلیت اهرم برای سرمایه‌گذاری در برترین سهم‌های بازار سرمایه هستند تا امکان کسب بازده چندبرابری را به دست آورند.

سرمایه‌گذاری در صندوق اهرم

واحد‌های ممتاز این صندوق با نماد «اهرم» در کارگزاری‌ها قابل معامله است. همچنین برای سرمایه‌گذاری در واحد‌های عادی این صندوق نیز می‌توان از طریق وبسایت کاریزما اقدام کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.