بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
افتتاح فاز دوم پایانه نفتی قشم با ظرفیت ۷ میلیون بشکه
با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت، فاز دوم پایانه نفتی قشم با ظرفیت ۷ میلیون بشکه به بهره برداری رسید.
کد خبر : ۲۸۳۲۶۰
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز،
 
آیین راه اندازی فاز دوم پایانه نفتی قشم در روز دوشنبه چهارم تیرماه با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهندس اوجی وزیر نفت، و دیگر مقامات کشوری و استانی در محل شرکت ملی نفت ایران و به صورت ویدئو کنفرانس در محل پایانه نفتی قشم برگزار شد.
 
در این مراسم، ۱۷ پروژه نفت و پالایش و پتروشیمی با ارزش کل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
 
وزیر نفت در این مراسم گفت: "سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در حوزه ذخیره سازی در پروژه‌های جاسک و گوره استان بوشهر هر کدام به میزان ۴ میلیون بشکه، پروژه فراسکوی عسلویه به میزان ۱،۵ میلیون بشکه، پروژه مخازن جی چابهار به میزان ۳۰۰ هزار بشکه و "پروژه پایانه نفتی قشم به میزان ۷ میلیون بشکه" تحقق یافته است. "
 
مهندس هرج، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت قشم نیز در این مراسم بیان کرد: "فاز دوم پایانه نفتی قشم شامل ۷ مخزن ذخیره سازی نفت و میعانات گازی با ظرفیت حدود ۳.۶ میلیون بشکه و همچنین اجرا SPM، PLEM و خطوط لوله خشکی و دریا و سایر عملیات اجرایی، مرتبط با تکمیل این پروژه بوده است. "
 
دکتر بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز در این مراسم اظهار داشتند: "طرح‌های صندوق که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر محترم نفت به بهره‌برداری رسیدند، هر کدام دارای اهداف صادراتی بوده و از این میان طرح مخازن ذخیره‌سازی نفت قشم، سالانه تا ۵۰ میلیون دلار مانع خروج ارز از کشور می‌شود. "
 
گفتنی است این پروژه با افزایش ظرفیت ذخیره سازی ۷ میلیون بشکه‌ای نفت و میعانات می‌تواند از خروج سالانه ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و همچنین باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.