بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
افزایش سرمایه
معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم گفت: ما برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد از محل سود انباشته را در دستور کار داریم.
کد خبر : ۲۸۳۳۸۹
نویسنده :
مینا علیزاده

هیوا محمدی، معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم در گفتگو با بورس نیوز، درباره استراتژی "سلیم" بیان کرد: باتوجه به شرایط فعلی شاخص در یکی دو سال گذشته استراتژی تدوین شده ما در مجموعه حرکت پورتفوی غیربورسی به سمت پورتفوی بورسی بود. زیرا شرایط شاخص منفی، اما باثبات بود. در یکی، دوسال گذشته مطلوبیت چندانی را در وضعیت بازار متصور نبودیم. به همین دلیل استراتژی مجموعه این شد که سهام غیربورسی را به سهام بورسی تبدیل کند.

محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه فرایند پذیرش شرکت‌های تابعه به پایان رسیده و دو شرکت زیرمجموعه که قابلیت عرضه شدن داشتند، پذیرش شدند، سهام ایمن خودرو نیز بعد از عرضه "سلیم" عرضه خواهد شد؛ بنابراین استراتژی فعلی توسعه بازار است.

وی خاطرنشان کرد: منابع اصلی مجددا در بازار سرمایه گذاری می‌شود. از دیدگاه ما اصلاح شاخص در مراحل پایانی به سر می‌برد. وضعیت فعلی سهام وضعیت مناسبلی برای سرمایه گذاری بلندمدت است. استراتژی ما تا امروز پذیرش شرکت‌ها بوده، اما پس از این استراتژی شرکت توسعه سبد و افزایش سهم بازار در سهام بورسی است.

معاون سرمایه گذاری "سلیم" افزود: باتوجه به اینکه سهامدار اصلی ما در صنعت خودرو است، شناخت ما از این صنعت بهتر از سایر صنایع است. به همین دلیل بخش عمده‌ای از سبد را در صنایع خودرویی سرمایه گذاری کردیم. در غیر این صورت باتوجه به شرایط بازار یا صنعت خاص، هرجا بازدهی مناسبی وجود داشته باشد، سرمایه گذاری می‌کنیم و محدودیتی نداریم.

محمدی خاطرنشان کرد: شرکت در حال حاضر ۱۹۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در شرکت اصلی دارد. ما برنامه افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد از محل سود انباشته را در دستور کار داریم. پس از بازگشایی نماد، مراحل افزایش سرمایه عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزی‌های انجام شده جهت عرضه اولیه مربوط به روز‌های پایانی شهریورماه است که مراحل پذیرش نهایی و وارد مرحله درج نماد می‌شود. پس از آن با مجوز فرابورس پذیرش می‌شود. زمان دقیق آن مشخص نیست، اما تا اواخر پاییز عرضه ایمن خودرو با نماد "خیمن" را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند سودآوری
معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

روند سودآوری "سلیم" صعودی است

روند صعودی سبد بورسی
هیوا محمدی؛ معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم؛

روند صعودی سبد بورسی " سلیم " تا پایان سال

چشم انداز ۸ همتی برای ارزش دارایی‌ها
هیوا محمدی؛ معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سلیم:

چشم انداز ۸ همتی برای ارزش دارایی‌ها

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.