بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل فولاد خوزستان:

باید تعریف خام فروشی را اصلاح کنیم

باید تعریف خام فروشی را اصلاح کنیم
مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: بایستی تعریف خود از خام‌فروشی را اصلاح کنیم؛ صنعت فولاد بخاطر اصطلاح خام‌فروشی، سال‌هاست که از این حوزه، دچار آسیب جدی شده است.
کد خبر : ۲۸۳۴۲۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، امین ابراهیمی، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- ضمن تاکید براینکه سهم انرژی (برق، آب، گاز) در صنعت فولاد کلا ۹ درصد است، اما اولین و بیشترین محدودیت تامین برق برای صنعت فولاد رخ می‌دهد، گفت: نرخ انرژی برای فولادسازان طی سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ آب ۳۰ برابر، گاز ۲۰ برابر و برق ۱۵ برابر افزایش یافته است. مدیریت خاموشی در کشور ناعادلانه است و همیشه دیوار صنعت فولاد هم کوتاه بوده است.

وی فولاد میانی را مزیت فولاد کشور دانسته و تصریح کرد: مزیت صادراتی ما فولاد میانی است و باید بر این مزیت‌ها تکیه کنیم؛ در غیر این صورت در این حوزه هم با ناترازی مواجه خواهیم شد؛ بایستی تعریف خود از خام‌فروشی را اصلاح کنیم؛ صنعت فولاد بخاطر اصطلاح خام‌فروشی، سال‌هاست که از این حوزه، دچار آسیب جدی شده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان، تصریح کرد: به جرائت می‌توان گفت که ۹۹.۹ درصد مشکلات صادرات تا مرز‌های ایران است و سنگ‌هایی است که محدودیت‌های دولتی مقابل پای صادرکنندگان می‌اندازند و تنها ۰.۱ درصد مربوط به مسائل خارجی است. بعد از ۴۵ سال توانسته‌ایم مسیر‌های صادراتی را پیدا کنیم و بلد هستیم که محصول خود را بفروشیم، اما متاسفانه موانع داخلی، بیش هستند.

ابراهیمی افزود: اختلاف ارز نیما و آزاد، سیاست‌های صادراتی، کارت‌های اجاره‌ای بازرگانی و مشکلاتی از این دست، ضربه اصلی را به تولیدکنندگان بزرگ زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: راندمان نیروگاه‌های ما ۴۰ درصد است؛ برای حل مشکل انرژی نیازمند مدیریت مصرف و نه مدیریت خاموشی هستیم که این سیاست هم بر روی تولیدکنندگان اعمال می‌شود. حکمرانی صنعت فولاد نیازمند بازنگری است بطوری که مسأله حمل‌ونقل یکی از معضلات اصلی در این صنعت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.