بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
گامی بلند در راستای تامین خوراک پایدار برای امیرکبیر/توافق پتروشیمی امیرکبیر و شرکت گاز بیدبلند برای احداث پالایشگاه جدید
جلسه بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح احداث پالایشگاه گازی با هدف تامین خوراک پایدار پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۳۶۴۲
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، در این جلسه که با حضور سردار امیر حیات مقدم نماینده محترم مردم بندر ماهشهر، مهندس بیژن شیلانی مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند و سعید صادقی مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر برگزار شد، آخرین اقدامات پیرامون این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم بندر ماهشهر با بیان اهمیت این پروژه ملی گفت: در این جلسه صحبت‌های خوبی در مورد احداث یک پالایشگاه جدید پس از پالایشگاه فعلی بیدبلند مطرح شد که میتواند گاز‌های اتان و متان را تفیک نموده و از گاز اتان استحصال شده به عنوان خوراک شرکت امیرکبیر استفاده نمود.

شیلانی، مدیر عامل شرکت گاز بیدبلند نیز ضمن تشکر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی دریغ نماینده بندر ماهشهر از شرکت‌های منطقه گفت: پروژه اتان ریکاوری که از ماه‌ها قبل طرح‌های مطالعاتی آن انجام شده است، پروژه‌ای حیاتی و مهم برای بیدبلند و امیر کبیر است که راهکار‌های اساسی و تمهیدات ویژه‌ای جهت انجام آن صورت پذیرفته است که امیدواریم این پروژه که در سطح ملی مطرح گردیده است، با کمک طرفین و انجام جلسات کارشناسی، در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

سعید صادقی نیز ضمن خیر مقدم و بیان نکاتی پیرامون این طرح زیربنایی افزود: در این جلسه چند ساعته دستورات سهامداران محترم پتروشیمی امیرکبیر در مجمع عمومی مبنی بر رایزنی با حوزه‌های بالادستی و تامین خوراک پایدار با قید فوریت بررسی  و در نهایت به نقشه راهی دست یافتیم که می‌تواند با کمک نماینده محترم و مجموعه بالادستی در شرکت ملی گاز هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا منتج شود.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در پایان ابراز امیدواری کرد تا در سال جهش تولید با ساخت و راه اندازی این طرح بزرگ، منافع کثیر آن نصیب سهامداران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.