بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
اعطای بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک پارسیان/ مهمترین برنامه بانک پارسیان خروج از بنگاه داری است
مدیرعامل بانک پارسیان گفت: صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سال گذشته بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه به مردم تمام استان‌های کشور اعطا کرده است.
کد خبر : ۲۸۴۱۵۰
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، جواد شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نقشی که شما در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دارید، نقش مهمی است. خبرنگاران می‌توانند با نحوه و نوع خبری که منتقل می‌کنند حال جامعه را خوب یا بد کنند. نقش و مسئولیت خبرنگاران بسیار مهم است. نقش خبرنگاران در سازمان‌ها نیز در پیشبرد امور سازمان‌ها بسیار مهم است. می‌توانید با پررنگ کردن ایرادات و مشکلات نگاه مردم را تغییر دهید. 

وی افزود: این نقش‌ها چند اثر دارد. مهمترین اثر این است که حواس سازمان‌ها جمع می‌شود که یک آیینه تمام نمای بیرونی وجود دارد تا واقعیات موجود را در معرض دید و آگاهی مردم می‌گذارند. اعتقاد قلبی من این است که عمده رسانه‌های کشور تلاش می‌کنند تا واقعیات را آن طور که است، نمایان کنند. پس مهمترین اثر کار شما خبرنگاران در ایجاد شفافیت این است که آیینه تمام نمای وضعیت موجود سازمان‌ها هستید؛ بنابراین سازمان‌ها تلاش می‌کنند که بهتر باشند، عملکرد‌ها بهتر شود، سرعت خدمات رسانی به مردم بیشتر شود، تلاش می‌کنند که رضایت مردم را جلب کنند، خبرنگاران باعث می‌شود که کیفیت و کمیت کار سازمان‌ها در خدمات رسانی به مردم ارتقا یابد. سازما‌ها تلاش می‌کنند که ایرادات خود را رفع کنند. در بانک پارسیان تلاش ما بر این است که بتوانیم در حوزه خدمت رسانی به مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی کار‌های موثر و مناسبی را انجام دهیم.

مدیرعامل بانک پارسیان بیان کرد: بانک پارسیان بانکی است که هم در حوزه خرد و هم در حوزه کلان فعالیت و به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، خدمات رسانی می‌کند. در چند سال گذشته تلاش ما این بوده که سعی کنیم خدمات را با کیفیت مناسب و هزینه پایین به مردم و بنگاه‌های مختلف بخش‌های اقتصادی ارائه دهیم.

شکرخواه خاطرنشان کرد: اولین و مهمترین بخشی که توانستیم به مردم خدمات خوب ارائه کنیم، بخش قرض الحسنه است. صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سال گذشته بیش از ۸ همت تسهیلات قرض الحسنه به مردم تمام استان‌های کشور اعطا کرده است. این تسهیلات در بخش ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزایی و... بوده است. در هر کجا شعبه بانک پارسیان وجود داشته مردم از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی توضیح داد: توزیع استانی و نوبت دهی تسهیلات نیز، سامانه‌های اینترنتی است که بانک مرکزی ساماندهی کرده و ما نقشی در آن نداریم. ما فقط تامین مالی و خدمات رسانی انجام می‌دهیم. فکر نمی‌کنیم در بانک‌های خصوصی بانکی باشد که در این اندازه در حوزه قرض الحسنه فعالیت کرده باشد. حتی در بانک‌های دولتی ما جزو دو، سه بانک اول هستیم.

مدیرعامل "وپارس" خاطرنشان کرد: امسال نیز در قانون برنامه و بودجه از سوی دولت بیش از ۱۰ همت تکلیف برای ما مشخص شده است و در از ابتدای سال تاکنون ما سهم این بازه زمانی را انجام دادیم. به اعتراف بسیاری از مسئولان دولتی بانک پارسیان پیشتاز در این حوزه است.

شکرخواه گفت: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که یکی از بخش‌های مهم و مورد تاکید به ویژه در برنامه هفتم است، ما تقریبا زنجیره کاملی از خدمات را برای شرکت‌ها در حوزه بانکداری ایجاد و ساختارسازی کردیم. با صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت و معاونت ریاست جمهوری همکاری نزدیک داریم. ۳۲ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در کل کشور از خدمات بانکی ما بهره مند می‌شوند. اکوسیستم آن‌ها را تحت پوشش داریم و سعی کردیم نیازهایشان را با هزینه مناسب پوشش دهیم.

در حوزه رونق تولید ما طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در سطح ملی را توانستیم تامین مالی کنیم و بالغ بر یک میلیارد دلار ارزی و حدود ۱۲ همت از نظر ریالی تامین مالی پروژه‌هایی بود که بانک پارسیان انجام داده است. بانک پارسیان تسهیلات مختلفی را در حوزه سرمایه در گردش به شرکت‌های مختلف عرضه کرده است. در حوزه ارزی نیز به رغم تحریم‌های به وجود آمده با سازوکار‌هایی که فراهم کردیم توانستیم بخش زیادی از نیاز‌های ارزی کشور را با هماهنگی دولت و بانک مرکزی تامین و نقش مناسبی را ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ برای بانک پارسیان در نظر داریم، این است که بخشی از دارایی‌های غیرمولدی که از چرخه فعالیت‌های بانکداری ما خارج شده را به چرخه فعالیت‌های بانکداری برگردانیم و می‌توانیم سهم خود را از تامین مالی بخش‌های مختلف تولید بیشتر کنیم. 

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: این برنامه‌ها را با جدیت در سال ۱۴۰۳ دنبال می‌کنیم. اولین و مهمترین برنامه ما خروج از بنگاه داری است. بنگاه داری‌های غیرمرتبط با فعالیت‌های بانکداری است. سازوکار‌های این کار را فراهم کردیم و امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش عمده آن تعیین تکلیف کنیم.

وی بیان کرد: محور دوم، وصول مطالبات از بدهکاران مختلفی است که سال هاست به ما بدهکار هستند و بدهی خود را بازپرداخت نکردند. امیدوار هستیم بخشی از این مطالبات را در سال جاری و سال‌های آینده وصول کنیم. در این بخش، همت ما را به عنوان طلبکار و نیز مساعدت قوه قضاییه را می‌طلبد. 

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: در حوزه IT و فناوری اطلاعات در برنامه داریم که با توسعه برنامه‌های غیرحضور کارایی و بهره وری سیستم‌ها را افزایش دهیم. امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۳ به سامانه مناسب تری برسیم. 

شکرخواه عنوان کرد: همچنین، در نرخ سود تلاش می‌کنیم که وارد رقابت منفی نشویم. نرخ بهره و نرخ سود را در نظام بانکی بالا نبریم و قیمت تمام شده پول را در بانک کاهش دهیم تا بتوانیم منابع را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم. هدف نهایی ما باید این باشد که بتوانیم محصول را ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم نه گران تر. امیدواریم که بتوانیم کار‌ها را پیش ببریم وتامین مالی مردم را در بخش‌های تجاری و بنگاهی افزایش دهیم و نقش مثمرثمر تری را در اعتلای اقتصادی داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.