بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
حاشیه سود خالص شرکت بیمه تجارت نو نسبت به سال مالی گذشته کاملاً رشد داشته چرا که در دوره مشابه سال قبل این شرکت در زیان خالص بوده و اکنون از زیان خارج شده است.
کد خبر : ۲۸۴۲۲۸
نویسنده :
امیرمحمد آبیار

بورس‌نیوز:

شرکت بیمه تجارت نو با سرمایه ثبت شده ۶۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار یک هزار و ۳۴۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۳ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ توانست ۹۹۱ میلیارد تومان از فروش حق بیمه صادره خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۲۱۶ میلیارد تومان از درآمد حق بیمه صادره "بنو" صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شده است. درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به ۸۶۰ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش یافت.

در مجموع بیمه تجارت نو توانست از فعالیت ۳ماهه سال ۱۴۰۳ خود، ۲۱۶ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰۸ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت بیمه تجارت نو در این دوره ۳ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۶۵ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۳۸ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۳ماهه سال ۱۴۰۳ از سود عملیاتی و اضافه کردن سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی، سود خالص ۳ماهه ۱۴۰۳ شرکت بیمه تجارت نو به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان فصل بهار سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۴۲ درصد افزایش داشته است. 

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۲۲ درصد و حاشیه سود خالص ۷ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص "بنو" نسبت به سال مالی گذشته کاملاً رشد داشته چرا که در دوره مشابه سال قبل این شرکت در زیان خالص بوده و اکنون از زیان خارج شده است. در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت بیمه تجارت نو ملاحظه می‌فرمایید؛

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "بنو" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۱۲۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. این در حالی است که در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۲)، سودی محقق نشده بود بلکه ۲۸۹ ریال زیان خالص به‌ازای هر سهم رقم خورده بود.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
«ثالث-اجباری» تشکیل دهنده ۲۷ درصد از درآمد این شرکت بیمه‌ای؛

"بنو" درآمد ۹۶ میلیارد تومانی در مهر ثبت کرد

"بنو" در ازای هر سهم به سود خالص ۱.۶۲۱ ریال دست یافت؛

رشد ۱۳۹ درصدی سود انباشته بیمه تجارت نو

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.