بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۷
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

زیان ۸ همتی ناشی از قطع برق

زیان ۸ همتی ناشی از قطع برق
پیمان فلسفی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد، میزان ناترازی انرژی در بخش کشاورزی بسیار بالاست؛ چنان‌ که فقط به دلیل قطع برق چاه‌ها سالانه ۸ همت خسارت به کشاورزان وارد می‌آید.
کد خبر : ۲۸۴۳۹۲
نویسنده :
زهرا منصور

به گزارش بورس‌نیوز، پیمان فلسفی، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، با بیان اینکه رفع ناترازی انرژی از اهمیت بسزایی برخوردار است در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، گفت: علاوه بر بخش کشاورزی، صنایع و واحدهای مهم تولیدی هم با کمبود برق مورد نیازشان مواجه هستند.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اعلام کرد: در حال حاضر بخش کشاورزی و شرکت‌های تولیدی بورسی و غیر بورسی به عنوان یکی از بخش های اساسی در تامین مواد غذایی بیشترین ضرر و زیان را از لحاظ تامین انرژی مورد نیاز دیده‌اند زیرا در حال حاضردر طول روز نزدیک به ۶ ساعت برق چاه‌های کشاورزان قطع می‌شود.

او تاکید کرد: به دلیل آسیب‌پذیر بودن بخش‌های تولیدی، ضرورت دارد برای مقابله با ناترازی و تامین به موقع انرژی برای این بخش‌ها اقدامات مهم‌تری در مجلس و دولت جدید انجام و مدیریت شهری در دستور کار گیرد تا بتوانیم براساس اولویت بندی موجود برای تامین برق صنایع، مساله ناترازی را برطرف کنیم.

فلسفی گفت: شناخت ناکافی دست اندرکاران از تامین انرژی مورد نیاز برای صنایع مهم و بنیادی کشور باعث چنین اتفاقاتی در کشور شده است.

فلسفی، به تاثیر قطعی برق بر صنایع غذایی که در زنجیره بخش کشاورزی هستند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان قطعی برق است و واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی با مدت زمان طولانی با قطعی برق مواجهند که همین امر به واحدهای تولید و عرضه موادغذایی به‌ویژه سردخانه‌ها و تولید محصولاتی که در همان روز عرضه می‌شوند، آسیب و خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: قطعی برق اثر ناگوری روی تولید مواد غذایی و صنایع وابسته به کشاورزی، کارخانجات و مزارع کشاورزی گذاشته به طوریکه فرایند حجم تولید و ایجاد جهش را در بخش تولید با اختلال مواجه کرده است.

 

 
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آخرین خبرها از پروژه بزرگ مجتمع مس جانجا در سیستان و بلوچستان
در گفتگو با معاون توسعه معادن و صنایع معدنی هلدینگ "ومعادن" مطرح شد:

آخرین خبرها از پروژه بزرگ مجتمع مس جانجا در سیستان و بلوچستان

با شاخ‌های مجازی و فرماندهان نظامی، منتظر تحول اقتصادی و بین‌المللی نباشید!
سوژه هفته: این مقاله بماند به یادگار؛ " پزشکیان، رئیسی دیگر است و شاید هم ضعیف‌تر"؛

با شاخ‌های مجازی و فرماندهان نظامی، منتظر تحول اقتصادی و بین‌المللی نباشید!

بازار سرمایه در مسیر صعود
بررسی عوامل موثر بر رشد شاخص بورس/اثر تأیید کابینه پیشنهادی وزارت خارجه و اقتصاد بر بازار سرمایه

بازار سرمایه در مسیر صعود

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.