سازمان فروش کارآمد از شروط افزایش ضریب نفوذ بیمههای زندگی
به گزارش بورس نیوز، میرعلی مطهری معاون بیمههای اشخاص بیمه پاسارگاد در رویداد چشم اندازه ۴ ساله بیمههای عمر با ترسیم تصویری از وضع فعلی بیمههای عمرو تامین آتیه با نگاه به تجربههای گذشته گفت: بیمه پاسارگاد از بدو فعالیت خود با رویکرد تامین اجتماعی (بیمه نامههای بلند مدت) اقدام به طراحی و فروش محصول استراتژیک خود، بیمه عمر و تامین آتیه کرد. بر همین اساس در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بیمه گذاران این محصول، بیمه نامههای بلند مدت با بازه زمانی ۲۰ ساله در اختیار دارند.
وی در ادامه گفت: باید به این موضوع توجه داشت که در حال حاضر مهمترین فاکتور برای افزایش ضریب نفوذ بیمهها بحث توسعه زیر ساختهای ارائه خدمات در صنعت بیمه است. باید بتوانیم نرم افزار جامع داشته باشیم تا خدمات بیمهای را بر بستر این نرم افزار برای پاسخگویی بهتر به بیمه گذار و اجرای عملیات پشتیبانی و مالی اجرایی کنیم.
مطهری گفت: با همین رویکرد بیمه پاسارگاد اقدام به تاسیس شرکت ریتون با هدف تامین زیر ساختهای لازم کرده است، تا با در اختیار گرفتن CORE جداگانه پاسخگوی نیازهای بیمه گذاران باشد و محصولات جدید خود را در این بستر ارائه دهد. بیمه پاسارگاد در دو سه سال اخیر طرحهای جدیدی را معرفی کرده است و امسال با توسعه زیر ساختها سه طرح جدید عرضه خواهند شد.
مطهری در ادامه گفت: از دیگر فاکتورهای قابل تاکید برای فروش بیمه نامههای عمر و جذب سرمایه، سازمان فروش است. برای فروش بیمه نامه سازمان فروش باید به نحوی گسترده باشد تا با عرضه هر محصول بتوانند مخاطب آن را به سرعت جذب کنند.
وی در خصوص محل سرمایه گذاری اندوخته بیمههای زندگی گفت: بیمه پاسارگاد برای بروز رسانی خدمات بیمه نامههای عمرو تامین آتیه که اندوخته دار هستند، گزینههای متنوعی برای نحوه سرمایه گذاری منابع ایجاد کرده است. این اقدام به بیمه گذار کمک میکند تا با توجه به میزان ریسک پذیری، انتخاب کند اندوخته بیمه نامه در کدامیک از بازارهای مالی شامل سهام، سپرده بانکی و یا طلا سرمایه گذاری شود.