بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
اظهارات جنجالی ترامپ درباره ایوانکا و حقوق والدین
کاندیدای جمهوری‌خواه به گروه محافظه‌کار گفت دخترش باید سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌شد و «برخلاف» رهبران از اسکاتلند می‌آیند، مانند مادر او. دونالد ترامپ ادعا کرده است که زمانی که رئیس‌جمهور بود، می‌خواست دخترش، ایوانکا را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب کند، اما او تصمیم گرفت به جای آن بر روی ایجاد اشتغال کار کند و «میلیون‌ها نفر را استخدام کرد».
کد خبر : ۲۸۴۸۴۰
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس نیوز به نقل از گاردین؛ نامزد جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ این اظهارات عجیب را در طول یک «گفتگوی دوستانه» در شب جمعه در واشنگتن، در گردهمایی سالانه Moms for Liberty، یک سازمان غیرانتفاعی ملی که تلاش‌های بسیاری برای حذف اشاره به هویت LGBTQ و نژادپرستی ساختاری از کلاس‌های درسی انجام داده، مطرح کرد.

در یک گفتگوی طولانی و گاهی نامنسجم، ترامپ به موضوعات مختلفی از جمله ازدواج والدینش، اسکاتلند، برنامه تلویزیونی واقع‌نمایی خود "کارآموز"، ایلان ماسک («یک نابغه فوق‌العاده»)، مناظراتش با هیلاری کلینتون و جو بایدن و رقابت آینده‌اش با کامالا هریس، که او را «مارکسیست» و «فرد معیوب» توصیف کرد، پرداخت.

در یکی از لحظات، این مرد ۷۸ ساله درباره حرفه دخترش ایوانکا که مشاور ارشد در نخستین دوره ریاست جمهوری او بود، اما این بار تا حد زیادی از مسیر مبارزات انتخاباتی غایب بوده، تأمل کرد. او ادعا کرد که ایوانکا از برند مد خود «پول زیادی به دست می‌آورد»، اما سپس آن را رها کرد تا به او در سیاست بپیوندد.

ترامپ یادآور شد: «من گفتم، تو می‌توانستی یک سفیر عالی برای سازمان ملل باشی، دبیرکل سازمان ملل – هیچ کس نمی‌توانست با او رقابت کند. او ممکن است دختر من باشد، اما هیچ کس نمی‌توانست با او رقابت کند، با آن... می‌دانید، او واقعاً توانایی داشت.»

او افزود: «او گفت، پدر، من نمی‌خواهم این کار را بکنم، من فقط می‌خواهم به مردم کمک کنم تا شغل پیدا کنند. او به جا‌های مختلف می‌رفت - نه یک کار پر زرق و برق -، اما به والمارت، اکسون و این شرکت‌های بزرگ دیگر می‌رفت تا مردم را استخدام کند و در طول مدت حضورش، مانند میلیون‌ها نفر را استخدام کرده بود.»

تیفانی جاستیس، یکی از بنیان‌گذاران Moms for Liberty که در کنار ترامپ روی صحنه نشسته بود، ادعا‌های فوق‌العاده او را درباره اینکه ایوانکا تجربه لازم برای خدمت در سازمان ملل را دارد یا اینکه مسئولیت استخدام میلیون‌ها نفر را بر عهده داشته، به چالش نکشید.

جاستیس بار‌ها بر یک دستور کار ضد ترانس فشار آورد. ترامپ استدلال کرد که زنان تراجنسیتی نباید اجازه داشته باشند در ورزش‌های زنان شرکت کنند و گفت دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی تأیید جنسیتی باید محدود شود. او یک نکته نادرست راست‌گرا را تکرار کرد که قهرمان بوکس زنان المپیک، ایمان خلیف، ترنس است؛ در حالی که خلیف در واقع به هنگام تولد زن تعیین شده است.

ترامپ به ادعای نادرست دیگری پرداخت: «اما موضوع تراجنسیتی‌ها فوق‌العاده است. فکر کنید. بچه شما به مدرسه می‌رود و چند روز بعد با یک عمل جراحی به خانه برمی‌گردد. مدرسه تصمیم می‌گیرد که چه اتفاقی برای فرزند شما بیفتد و می‌دانید بسیاری از این بچه‌ها ۱۵ سال بعد می‌گویند، چه اتفاقی افتاد؟ چه کسی این کار را با من کرد؟ آن‌ها می‌گویند، چه کسی این کار را با من کرد؟ این فوق‌العاده است.»

او افزود که هیئت‌های مدرسه به «مثل دیکتاتوری‌ها» تبدیل شده‌اند که به خواسته‌های والدین بی‌تفاوت هستند و احساس ناامیدی محافظه‌کاران را که در جلسات عمومی در دوران پاندمی کرونا به اوج خود رسیده بود، تکرار کرد. او گفت: «من کاملاً طرفدار حقوق والدین هستم. من حتی مفهوم نبودن آن را هم درک نمی‌کنم.»

ترامپ اضافه کرد: «والدین واقعاً بچه‌ها را دوست دارند... شما باید حقوق را به والدین بازگردانید.»

ترامپ اغلب بدون نیاز به تحریک، به موضوع مورد علاقه‌اش یعنی مهاجرت بازمی‌گشت. او درباره مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوبی عبور می‌کنند گفت: «این دیوانه‌کننده است. کشور ما مسموم می‌شود؛ و مدارس شما و فرزندانتان به شدت آسیب می‌بینند، زیرا آن‌ها وارد کلاس‌های درس می‌شوند و بیماری می‌آورند، و حتی انگلیسی هم صحبت نمی‌کنند.»

نامزد جمهوری‌خواه به دفاعی طولانی و پراکنده از بازدید اخیرش از گورستان ملی آرلینگتون پرداخت که به دلیل تبدیل آن به یک فرصت عکس‌برداری برای کمپین خود، مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ اصرار داشت که او به دعوت خانواده‌های ۱۳ عضو نیرو‌های نظامی ایالات متحده که در افغانستان کشته شدند، آنجا بوده و آن‌ها خواستند که با او عکس بگیرند. یکی از حضار فریاد زد: «متشکریم برای احترام به کهنه‌سربازان ما، آقای رئیس‌جمهور!»

ترامپ بار‌ها و با تلخی از بایدن و هریس به خاطر خروج از افغانستان انتقاد کرد.
او گفت: «این افراد به دست بایدن کشته شدند، تا جایی که به من مربوط است»، و در عین حال علیه «بیداری» در ارتش نیز سخنرانی کرد.

این گفتگو به ترامپ فرصت نادری داد تا درباره زندگی و حرفه‌اش به یاد بیاورد. او به حضار گفت که مادرش مری آن مک‌لود از اسکاتلند آمده است. «آیا می‌دانید که برخی از بزرگ‌ترین، باهوش‌ترین، و درخشان‌ترین رهبران از اسکاتلند آمده‌اند؟ یا حداقل، می‌دانید، والدینشان از اسکاتلند آمده‌اند. اسکاتلند در این کشور خیلی خوب عمل کرده است.»

او ادامه داد که مادرش به ایالات متحده آمد و با پدرش فرد آشنا شد. «آن‌ها عاشق شدند. ازدواج کردند و به مدت شش و نیم دهه ازدواج کردند. مدت طولانی. من به پاپ گفتم، من نمی‌توانم تو را شکست دهم.» ترامپ اکنون در سومین ازدواج خود است.

رئیس‌جمهور سابق وارد سالن مهمانی هتل شد همان‌طور که در راهپیمایی‌های شاخص خود انجام می‌دهد، ایستاده و با استقبال گرم و شعار‌های «ترامپ! ترامپ! ترامپ!» از او استقبال شد و آهنگ «خداوند آمریکا را حفظ کند» از بلندگو‌ها پخش می‌شد.

ترامپ به دنبال تقویت حمایت و شور و اشتیاق در بین بخش عمده‌ای از پایگاه خود بود. اکثر اعضای Moms for Liberty که بیش از ۱۳۰،۰۰۰ نفر هستند، محافظه‌کارانی هستند که با او موافقند که والدین باید در آموزش عمومی سهم بیشتری داشته باشند و برنامه‌های برابری نژادی و تسهیلات برای تراجنسیتی‌ها نباید در مدارس وجود داشته باشند.

با این حال، ترامپ همچنین با خطر از دست دادن برخی از رأی‌دهندگان میانه‌رو روبرو است، بسیاری از آن‌ها Moms for Liberty را افراطی می‌دانند. در ماه‌های اخیر، یک سری رسوایی‌های شرم‌آور و عملکرد‌های ناامیدکننده در طول انتخابات محلی، نفوذ Moms for Liberty را زیر سؤال برده است.

این گروه همچنین حمایت خود را از Project ۲۰۲۵، یک طرح رادیکال برای یک ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، اعلام کرده است که ترامپ بار‌ها سعی کرده از آن فاصله بگیرد. Moms for Liberty در هیئت مشاوره‌ای Project ۲۰۲۵ خدمت می‌کند و نویسنده فصل آموزش این سند یک «جلسه استراتژی» را در گردهمایی این گروه تدریس کرده است.

پائولا استاینر، یک فعال جمهوری‌خواه از وینیا، ویرجینیا، در مصاحبه‌ای گفت که ترامپ تنها کسی است که «در برابر» حملات بیشتر به حقوق والدین ایستاده است. او افزود: «تیم والز و کامالا هریس هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد تا آمریکا را به لیبرال‌ترین کشوری که دیده‌ایم تبدیل کنند. آن‌ها فراتر از انگلیس و دیگر کشور‌های اروپایی خواهند رفت.»

 

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.