بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
پتروشیمی مارون ماه به ماه در حال توسعه بازار صادراتی است؛

افزایش مشتریان خارجی "مارون" در مردادماه

افزایش مشتریان خارجی
بیشترین درآمدی که پتروشیمی مارون در مردادماه از فروش محصولات شناسایی کرد متعلق به «اتیلن» با ۹۹۰ میلیارد تومان بود
کد خبر : ۲۸۴۹۳۶
نویسنده :
امیرحسین کریمی

 

بورس نیوز:

شرکت پتروشیمی مارون در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی شناسایی کرد برابر با ۴ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان بود. درآمد تجمیعی که این پتروشیمی در ۵ ماه نخست سال مالی خود به دست آورد ۱۹ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان به ثبت رسید.

افزایش مشتریان خارجی

در مردادماه سال جاری بیشترین سهم درآمدزایی پتروشیمی مارون در بازار داخل کشور رقم خورد. میزان درآمدی که "مارون" از فروش محصولات در این بازار حاصل کرد برابر با ۳ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان بود که سهم ۶۹ درصدی از درآمد مردادماه متعلق به این بازار بود.

درآمد‌های عملیاتی "مارون" 

درآمد ماهانه‌ای که پتروشیمی مارون در مردادماه ۱۴۰۳ به ثبت رساند نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، همچنین درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی طی ۵ ابتدایی سال جاری در مقایسه با عملکرد سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش پیدا کرد.

افزایش مشتریان خارجی

بیشترین درآمدی که پتروشیمی مارون در مردادماه از فروش محصولات شناسایی کرد متعلق به «اتیلن» با ۹۹۰ میلیارد تومان بود. نرخ فروش «اتیلن» نزدیک به ۲۵ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رسید که در مقایسه با ماه گذشته ۱۶ درصد کاهش نرخ را به همراه داشت.

دیگر محصول درآمدزای "مارون" نیز متعلق به «پلی پروپیلن» با مبلغ ۹۶۱ میلیارد تومان به ثبت رسید، عنوان گران‌ترین محصول فروخته‌شده توسط "مارون" با نرخ نزدیک به ۵۱ میلیون تومان در اختیار «پلی‌پروپیلن» بود که نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۲ درصد کاهش نرخ داشت.

مقدار فروش ماهانه مارون

افزایش مشتریان خارجی

مقدار فروش ماهانه پتروشیمی مارون در مردادماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۸۳ هزار و ۱۰۹ تن بود که از ۲ بخش داخلی و صادراتی تشکیل شد، بیشترین مقدار فروش ماهانه مارون مربوط به بازار داخلی با ۱۳۱ هزار و ۱۴۴ تن بود، مقدار فروش ماهانه پتروشیمی مارون در مردادماه نسبت به ماه گذشته رشد ۲۰ درصدی را به دنبال داشت.

افزایش مشتریان خارجی

همان‌طور که در نمودار فوق مشاهده می‌کنید روند مقدار فروش پتروشیمی مارون برای سومین ماه متوالی است که روند صعدی را طی می‌کند. لازم به ذکر است که بازار صادراتی ماه به ماه جای خود را در میان مشتریان مارون بیشتر باز می‌کند و درصد فروش آن نسبت به ماه گذشته رو به افزایش است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.