بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کسب درآمد تجمیعی ۳۸ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومانی "فارس"؛

"نوری" بیشترین ارزش بازار پرتفوی "فارس" را از آن خود کرد

لازم به ذکر است که ارزش بازار پرتفوی بورسی "فارس" در مردادماه با افزایش ۶۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ تقریبی ۳۰۱ همتی رسیده است.
کد خبر : ۲۸۴۹۶۹
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس‌نیوز:

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با سرمایه ثبت شده ۷۵ هزار میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳۰۱ همتی، گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد؛ میزان سرمایه‌گذاری که صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در مردادماه انجام داد مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و شرکت‌های خارج از بورس بود.

مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "فارس" در این دوره ماهانه مبلغی برابر با ۳۹ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بوده است؛ شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در شرکت‌هایی خارج از بازار سرمایه صورت داد. میزان سرمایه‌گذاری "فارس" در شرکت‌های خارج از بورس برابر با ۲۶ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان بود و مابقی سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در پرتفوی بورسی برابر با ۱۳ همت بود.

عمده سرمایه‌گذاری پرتفوی بورسی "فارس" در مردادماه مربوط به بخش محصولات شیمیایی با ۶ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان بود. ارزش بازاری که "فارس" از این بخش به ثبت رساند با رشد ۶ هزار و ۳۵۳ میلیارد تومانی نسبت به ماه گذشته به مبلغ ۲۴۱ همت رسید.

صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مردادماه سال ۱۴۰۳ (سال مالی منتهی به خردادماه ۱۴۰۳) در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۳۰۱ هزار میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۱۷۹ درصدی را به همراه داشت.

لازم به ذکر است که ارزش بازار پرتفوی بورسی "فارس" در مردادماه با افزایش ۶۰۰ میلیارد تومانی به مبلغ تقریبی ۳۰۱ همتی رسیده است. پس از بخش محصولات شیمیایی که بیشترین سهم درآمدزایی فارس را به خود اختصاص داد، بخش عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم با مبلغی حدود ۵۸ میلیارد تومان در جایگاه بعد ایستاد.

بیشترین ارزش بازاری که "فارس" در پرتفوی شرکت‌های بورسی خود به ثبت رساند مربوط به پتروشیمی نوری با ۱۰۹ همت بود و همچنین این ارزش بازار به دست آمده حاصل سرمایه‌گذاری ۴۴۱ میلیارد تومانی بود.

میزان درآمد عملیاتی تجمیعی "فارس" در ۲ ماه نخست سال مالی مبلغی برابر با ۳۸ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان بود که بیشترین سهم از این درآمدزایی در اختیار سود سهام بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حضور مدیران ارشد صنعت پتروشیمی و نمایندگان مجلس در غرفه
تقدیر از شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران؛

حضور مدیران ارشد صنعت پتروشیمی و نمایندگان مجلس در غرفه "بوعلی"

سهم کوچک پتروشیمی شهید تندگویان در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین
از دستگاه یخ‌ساز و آب معدنی تا ارائه غذای گرم در مواکب مختلف مسیر زائران حسینی؛

سهم کوچک پتروشیمی شهید تندگویان در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.