بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

ارائه دو محصول به سرویس تولید در پتروشیمی ارومیه

ارائه دو محصول به سرویس تولید در پتروشیمی ارومیه
کد خبر : ۲۸۵۰۹۵
نویسنده :
زهرا منصور

اکبر اسمعیلی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در حاشیه هجدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با بورس‌نیوز اظهار داشت: در سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش تولید داریم و به ظرفیت صد در صد تولید نزدیک شده ایم که این امر برای اولین بار در پتروشیمی ارومیه اتفاق افتاده است.

وی اشاره کرد: در حال حاضر متوسط ۹۰ درصد ظرفیت شرکت تولید می‌شود که این ۹۰ درصد از آنچه در هلدینگ خلیج فارس به عنوان استراتژی تعریف شده بالاتر و نسبت به پیشینه شرکت نیز افزایش یافته است.

اسمعیلی مطرح کرد: لازم به ذکر است پتروشیمیی ارومیه در حوزه شیمیایی فعالیت می‌کند و تکنولوژی آن قدیمی است؛ رساندن این برنامه به ظرفیت ۹۰ درصد اقدام بسیار دشواری است که همکاران سختکوش ما در ارومیه به این مهم دست یافته اند و همچنان درحال تلاش برای افزایش ظرفیت واحد‌ها هستند.


مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: در شش ماهه آینده دو محصول را به سرویس تولید ارائه خواهیم کرد؛ محصول نیتروژن گوگردی که در حال حاضر به تولید تجاری رسیده و پلنت آن آماده افتتاح است و دیگری محصول پلی آلومینیوم کلراید که تا یک ماه آینده محصول تجاری آن به بازار خواهد آمد.

وی اظهار داشت: با ارائه این دو محصول ظرفیت تولیدی ما مجددا افزایش خواهد یافت. هر دو واحد آماده افتتاح است که زمان افتتاح آن را مقامات به ما اعلام خواهند کرد؛ در نتیجه باز هم به حجم تولید ما اضافه خواهد شد و بازار‌های جدید را پیش روی خود خواهیم دید.

اسمعیلی یادآور شد: دسترسی شرکت‌هایی همچون پتروشیمی ارومیه که دور از مراکز خوراک هستند، به دریافت خوراک جدید و توسعه واحد‌ها کوتاه است. در نقاطی که این امکان وجود دارد نیز موانعی در وزارت نفت قرار دارد که به تخصیص خوراک منجر نمی‌شود.

وی افزود: ما در پتروشیمی ارومیه در زمینه زنجیره اوره آمونیاک ظرفیت، زمین، یوتیلیتی و نیروی انسانی داریم؛ در شمال غرب کشور نیز یک واحد اوره آمونیاک وجود ندارد. انتظار می‌رود دولت جدید به ما خوراک اختصاص دهد تا بتوانیم واحد اوره آمونیاک را در آن محل بنا کنیم. همچنین دریافت اتیلن از خط اتلین جهت تعریف یک محصول در حوزه اتیلن مانند PVC نیز از انتظارات ما از دولت است.

اسمعیلی گفت: به طور کلی از مشکلات ما این است که مواد اولیه را می‌خریم، کود سولفات پتاسیم را تولید و به دولت ارائه می‌کنیم و بین کشاورزان توزیع می‌شود، اما دولت در پرداخت پول ما با تأخیر عمل می‌کند. در حال حاضر به دلیل این موضوع حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از جهاد کشاورزی طلب داریم که خواهشمندیم طلب شرکت ما پرداخت شود تا بتوانیم در زنجیره، تولید را ادامه داده و ظرفیت را گسترش دهیم.


وی افزود: امیدواریم در سال آینده صنعت پتروشیمی در تکمیل زنجیره اقدامات بیشتری را نیز دنبال کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.