بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
نوآوری
مدیرعامل "پترول" گفت: مهمترین بحث نوآوری ما، توسعه محصول است. در پتروشیمی ارومیه محصول جدیدی را تولید کردیم که در هفته بعد افتتاح می‌شود.
کد خبر : ۲۸۴۱۰۶
نویسنده :
مینا علیزاده

رشید قانعی، مدیرعامل "پترول" در گفتگو با بورس نیوز، بیان کرد: امیدوارم هر اتفاقی که رقم می‌خورد، هماهنگی دولت با شرکت‌ها بیشتر شود. زیرا ناهماهنگی بین دولت و شرکت‌ها بسیار زیاد است. ما در پتروشیمی لردگان حدود ۴ همت از وزارت جهاد کشاورزی مطالبه داریم، اما از آن طرف بابت گاز بدهکار هستیم، این ناهماهنگی باعث شده که گاز لردگان قطع شود.

وی افزود: در موضوع برق ما چندصدمگاوات به شبکه برق می‌رسانیم. می‌خواستند برق پتروشیمی لردگان را قطع کنند که با همکاری هلدینگ خلیج فارس این کار انجام نشد. درخصوص گاز نیز چند بار از قطعی آن جلوگیری شد. سعی کردیم داخل دولت هماهنگی به وجود آوریم. اما در حال حاضر تغییرات زیادی وجود دارد و ناهماهنگی‌ها بیشتر می‌شود. امیدوار هستیم که این موضوع را نیز برطرف کنیم.

قانعی ادامه داد: مهمترین بحث نوآوری ما، توسعه محصول است. در پتروشیمی ارومیه محصول جدیدی را تولید کردیم که در هفته بعد افتتاح می‌شود. یک پروژه "پک" را داریم که امیدوار هستیم با استقرار وزارت نفت جدید زمان آن تعیین و افتتاح شود.

وی بیان کرد: درخواست ما از دولت، جدید هماهنگی بین خود دولت یعنی اداره مالیات، سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد و وزارت نفت است. درخصوص شرکت‌هایی که اوره و کود تولید می‌کنند، از طرفی دولت بدهی خود را مطالبه می‌کند و از طرفی مطالبات ما را نمی‌دهد.

مدیرعامل "پترول" گفت: بدون هماهنگی و همکاری گروه خلیج فارس دستاورد‌های  پترول میسر نمی‌شد. آخرین انتظار ما این است که بدهی ارزی ایلام و لردگان تعیین تکلیف شود. امیدوار هستیم که این دو شرکت ایلام با بیش از ۱۰۰ درصد و لردگان با ۸۵ درصد ظرفیت در حال تولید هستند، با اصلاح این مساله مالی، همکاری خود را کامل کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.