بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
در گفتگو با مدیرعامل شرکت کنترل فرآیند رادمان مطرح شد؛

تمرکز بر توسعه صادرات در شرکت کنترل فرآیند رادمان

تمرکز بر توسعه صادرات در شرکت کنترل فرآیند رادمان
طباطبائی اهداف پیشرو مجموعه را اینگونه بیان کرد: براساس اهداف و روند رشدی که در نظر گرفتیم بنا داریم در سال‌های آینده با تمرکز بر نوآوری‌های جدید و عمق ساخت داخل، صادرات را توسعه دهیم. گرچه شرایط تحریم محدود کننده است، اما خود می‌تواند فرصتی برای رشد توانمندی‌های داخلی شود. در مقطع فعلی شعار دادن کافی نیست و اقدام و به انجام رساندن امور در اولویت است.
کد خبر : ۲۸۵۱۰۵
نویسنده :
زهرا منصور

علی طباطبائی، مدیرعامل شرکت کنترل فرآیند رادمان "راپکو" در حاشیه هجدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: هجده سالگی شرکت کنترل فرآیند رادمان در حالی سپری می‌شود که توانستیم در حوزه PCS به عنوان اولین شرکت دانش بنیان ایرانی صاحب صلاحیت، در بالغ بر ۸ پروژه PCS همراه صنایع پتروشیمی کشور باشیم. این مجموعه به سبب دانش محوری و دانش بنیانی به چالش‌هایی که در زمینه سیستم‌های انتقال مواد و بسته بندی پتروشیمی و صنعت مطرح است پاسخ می‌دهد چرا که صنعت برای توانمندسازی شرکت‌ها و سازندگان داخلی، نیازمند دانش مهندسی به روز در دنیا و انتقال آن به کشور است.

وی افزود: اولین اتفاق مهمی که رخ داد این بود که با توجه به معضل بسته بندی در ایران توانستیم در این حوزه نگاه تازه و نویی در واحد‌های پتروشیمی داشته باشیم؛ ما کالا‌هایی داریم که شایسته بسته بندی مناسب است. در طی ۱۸ سال کار‌هایی از قبیل آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش مهندسی فنی برای ساخت داخلی استفاده شده است تا پروژه‌های بسته بندی واحد‌های پلیمری کشور با هزینه کمتر و کار آیی بهتر به ثمر بنشیند.

طباطبائی با تاکید بر خودکفایی در پایلوت پلنت تخصصی PCS اظهار کرد: خوشبختانه بعد از ۷ سال مطالعه و تلاش در مورد موضوعاتی مرتبط با انتقال مواد پنوماتیک PCS وتحقیق و توسعه در این مسیر و بررسی شرکت‌های معتبر خارجی توانستیم پس از ۵۰ سال دانش فنی سیستم‌های انتقال مواد را وارد کشور کنیم. امروز با افتخار میگوییم که اولین کشور در خاورمیانه هستیم که پایلوت پلنت تخصصی PCS را به صورت خودکفا بخصوص در حوزه مهندسی داریم که ایران را به هفتمین کشور صاحب این دانش بدل کرده است.

مدیر عامل راپکو به برنامه‌های این شرکت برای افزایش ساخت داخل اشاره کرد و ادامه داد: باید پذیرفت که مراتب دانش را باید به تدریج و با تجربه طی کرد تا در مراحل مختلف موارد جدیدی را به دانش فنی افزود و به کار گرفت؛ برنامه ریزی ما مبنی بر افزایش سالانه حداقل ۱۰-۱۵در صد بومی سازی این تجهیز راهبردی است. بر همین اساس طی تفاهم نامه‌ای که با شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشتیم قرار است طی ۷ سال ساخت داخل را از ۳۵ درصد کنونی به رشد قابل توجهی برسانیم و این دستاورد بسیار خوبی برای کشور است.

طباطبائی اهداف پیشرو مجموعه را اینگونه بیان کرد: براساس اهداف و روند رشدی که در نظر گرفتیم بنا داریم در سال‌های آینده با نمرکز بر نوآوری‌های جدید و عمق ساخت داخل، صادرات را توسعه دهیم. گرچه شرایط تحریم محدود کننده است، اما خود می‌تواندفرصتی برای رشد توانمندی‌های داخلی شود. در مقطع فعلی شعار دادن کافی نیست و اقدام و به انجام رساندن امور در اولویت است.


وی درباره صادرات شرکت کنترل فرآیند رادمان- راپکو گفت: خوشبختانه در دو حوزه در تولید پکیج خودمان سی درصد کاملا ساخت داخلی داریم، اما در حوزه صادرات اولین شرکت ایرانی هستیم که خدمات مهندسی PCS را به خارج از کشور صادر می‌کنیم و این بسیار ارزشمند است، چون صادرات خدمات مهندسی به مراتب با ارزش‌تر از صادرات کالاست و نشان دهنده دانشی است که در پشت این بسته‌ها قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت کنترل فرآیند رادمان- راپکو درباره معضلات کنونی نیز اظهار کرد: پروژه‌های زیادی تعریف می‌شود، اما در زمان خود به اجرا و بهره برداری نمی‌رسد و این موضوع سبب اتلاف منابع زیاد و در مجموع هزینه‌ها می‌شود و چون نتیجه‌ها با تاخیر محقق خواهد شد. از آن گذشته شاید همه به درستی از مشکلات ناترازی برق و گاز گفته باشند، ولی آنچه که امروزه به صورت یک معضل نمایان است و در سال‌های آینده بیشتر دیده می‌شود کمبود یا نبود نیروی انسانی متخصص و مهاجرت نخبگان است. الزاما هم نخبه به معنای آن نیست که آن‌ها انسان‌های خاص هستند ما مهندسان توانمند زیادی داریم که از دست داده‌ایم یا می‌دهیم؛ کشور در حال توسعه به جوانان تحصیل کرده نیاز دارد که بتوانند برای پیشرفت خود و کشورشان تلاش کنند بهر حال باید همه کمک کنیم، از آموزش و پرورش گرفته تا آموزش عالی و ارگان‌های ذیربط که نیروی متخصص جوانی که برایش هزینه شده است را حفظ کند.

طباطبائی در پاسخ به این سوال که با چه رویکردی در هجدهمین نمایشگاه ایران حاضر شدید، گفت: برگزاری جلسات و ایجاد هم افزایی این انتظار می‌رود تا مشتریان جدید حضور یابند. باید در‌های کشور باز شود تا توانمندی‌های خود را به مشتریان جدید عرضه کنیم تا نمایشگاه باز خورد بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ما قطعا در سال آینده در یکی از نمایشگاه‌های خارجی حضور خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت کنترل فرآیند رادمان- راپکو در توصیه‌ای به جوانان متخصص و مهندس کشور گفت: تجربه زیستن و کار کردن در کشور‌های دنیا به من نشان داد که ایران بهترین فرصت برای کسب و کار را دارد از مشکلات و تنگنا‌ها بی خبر نیستیم و، اما باید دانست بقیه جا‌های دنیا هم مطلوب قطعی نیست در حالی که ظرفیت‌های کشور برای کار کردن بسیار بالاست فقط باید برای خواسته‌های خود صبوری کنند، بیاموزند و استقامت بورزند، همه تجربیات انسان‌های کارآفرین یک شبه و یه ساله نبوده بلکه زمان برده تا آن‌ها امروز در این جایگاه قرار بگیرند. مشکلات در گذشته و حال و آینده وجود داشته، دارد و خواهد داشت، تنها توصیه من به آن‌ها این است که قدر وطن خود را بدانند و هوشمندانه برای پیشرفت و رسیدن به اهدافشان صبوری و استقامت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه رونق صنعت بخصوص در حوزه پتروشیمی رونق اقتصاد را به همراه دارد امیدوارم که دولت چهاردهم هم با انرژی مضاعف به چالش‌های صنعت پتروشیمی و بخش خصوصی در این حوزه رسیدگی کند.

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
رشد ۳۰ درصدی میزان فروش پتروشیمی شازند
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

رشد ۳۰ درصدی میزان فروش پتروشیمی شازند

تلاش پتروشیمی غدیر جهت افزایش تولید و تنوع سبدکالایی
رئیس هیئت مدیره غدیر در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

تلاش پتروشیمی غدیر جهت افزایش تولید و تنوع سبدکالایی

ارائه دو محصول به سرویس تولید در پتروشیمی ارومیه
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

ارائه دو محصول به سرویس تولید در پتروشیمی ارومیه

عرضه سهام پتروشیمی تبریز در بورس
در گفتگو با مدیرعامل پتروشیمی تبریز مطرح شد؛

عرضه سهام پتروشیمی تبریز در بورس

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.