بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
یک ماه آینده؛ افزایش سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی
مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس گفت: مرحله دوم افزایش سرمایه حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که صرف تکمیل و راه اندازی زیست پالاشگاه باشت خواهد شد که ظرفیت تولیدی شرکت سوخت سبز زاگرس ۲ برابر خواهد کرد. 
کد خبر : ۲۸۵۱۱۷
نویسنده :
مینا علیزاده

کیوان شیدانی، مدیرعامل شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص زمان افزایش سرمایه اظهار کرد: مرحله اول پذیره نویسی در مهرماه سال گذشته به میزان ۲ هزار میلیارد تومان انجام شد. این افزایش سرمایه صرف تکمیل و راه اندازی پالایشگاه کرمانشاه شد که در حال حاضر در مرحله تولید تجاری قرار گرفته است. همچنین زیست پالایشگاه باشت در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی رسیده و تا پایان سال به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی خواهد رسید. 

وی افزود: طبق مصوبه هیات پذیرش، پذیره نویسی ۳۶۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود. مرحله دوم افزایش سرمایه حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که صرف تکمیل و راه اندازی زیست پالاشگاه باشت خواهد شد که ظرفیت تولیدی شرکت سوخت سبز زاگرس ۲ برابر خواهد کرد. 

شیدانی در این باره ادامه داد: پذیره نویسی مرحله دوم ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد. 

مدیرعامل "شگستر" با اشاره به قیمت محصولات تولیدی بیان کرد: مکانیزم بازار تعیین کننده قیمت محصولات است. بایواتانول سوختی در کشور ما تولید نشده است. بیش از ۹۰ کشور در دنیا در حال تولید و استفاده از بایواتانول سوختی هستند. نشریه پلاتس که در صنعت نفت شناخته شده است، پایه اصلی و اولیه قیمت محصولات محسوب می‌شود، اما تقریبا کار‌هایی که در بورس انجام دادیم به زودی مجوز پذیرش در بورس انرژی را دریافت خواهیم کرد. مکانیزم بورس انرژی و بورس تعیین کننده قیمت خواهد بود. 

وی توضیح داد: کنجاله تخمیری دام نیزبا توجه به مشابهت‌هایی که با کنجاله ذرت و سویا دارد، اما براساس ارزش غذایی مکانیزم بازار تعیین کننده قیمت آن است. 

شیدانی درباره صادرات و مقاصد صادراتی محصولات "شگستر" گفت: کشور‌های منطقه مقصد اصلی و مهم ما خواهند بود. باتوجه به مصرف گسترده بنزین در کشور‌های منطقه و شرایط پالایشگاه‌های کشور‌های منطقه نظیر عراق، امارات، قطر و سایر کشور‌های منطقه دارند پیش بینی ما این است که به این کشور‌ها صادرات داشته باشیم. مذاکرات مقدماتی با این پالایشگاه‌ها و این کشور‌ها انجام شده که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.