بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
برنامه عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس و سنگ آهن مرکزی توسط صبا تامین؛

مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی صبا تأمین با تقسیم ۹۶ درصدی سود میان سهامداران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی صبا تأمین با تقسیم ۹۶ درصدی سود میان سهامداران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی صبا تأمین، مجمع عمومی سالانه گروه مالی صبا تامین روز چهارشنبه، ۲۸ شهریورماه در سالن تلاش با حضور ۸۷.۵ درصد سهام‌داران این شرکت برگزار شد.
کد خبر : ۲۸۵۳۷۰

بورس نیوز: در ابتدای این نشست سید محمدجواد میرطاهر مدیر عامل گروه مالی صبا تأمین با ارائه گزارش فعالیت این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: گروه مالی صبا تأمین به واسطه دارا بودن شرکت‌های سرمایه‌‏گذاری، کارگزاری اوراق بهادار، سبدگردان، کارگزاری بیمه، خدمات نرم‌افزاری مالی، طی نمودن مراحل نهایی تأسیس شرکت واسپاری و تملک ۲۸ درصد از شرکت تأمین سرمایه امین و همچنین اخذ کرسی هیات مدیره در تمامی ارکان بازار سرمایه از جمله بورس، فرابورس، بورس انرژی، بورس کالا، کانون نهاد‌های سرمایه گذاری و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، هلدینگ تخصصی برای ارائه خدمات مالی به شرکت‏های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شستا محسوب می‏شود.

مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی صبا تأمین با تقسیم ۹۶ درصدی سود میان سهامداران برگزار شد.

به گفته میرطاهر این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین گروه مالی حال حاضر کشور از حیث ارزش بازار، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه نخست بازدهی فروش در ارزیابی همایش صد شرکت برتر ایران (IMI۱۰۰) را کسب کرده است.

اصلاح پرتفوی صبا به سمت شرکت‌های با بازدهی نقدی بالا/ انتقال نماد صبا از فرابورس به بورس در سال گذشته

وی در ادامه انتقال نماد صبا از فرابورس به بورس را از دیگر دستاورد‌های مهم این شرکت در سال مالی گذشته عنوان کرد و گفت: افزایش سرمایه گروه مالی صبا تامین به ۱۱۵۰۰۰ میلیارد ریال، ارتقای رتبه اعتباری از -A به A توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا، اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری صبا به سمت شرکت‌های با بازدهی نقدی و سود تقسیمی بالاتر از دیگر اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته بوده است.

مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی صبا تأمین با تقسیم ۹۶ درصدی سود میان سهامداران برگزار شد.

پذیرش پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، بزرگترین اتفاق چندسال اخیر بازار سرمایه

وی با اشاره به پیگیری فرآیند پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه و به ویژه شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بورس تهران را می‏توان بزرگترین اتفاق چند سال اخیر بازار سرمایه و مجموعه شستا دانست. با توجه به اقدامات انجام شده از سوی مجموعه صبا تأمین، به نظر می‌رسد پس از عرضه این شرکت به‏عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگترین شرکت ایران از حیث شاخص فروش، ارزش بازار شستا، تاپیکو و صباتأمین به شدت تحت تأثیر قرار گرفته و افزایش یابد.

کسب رتبه نخست مشاوران پذیرش توسط کارگزاری صبا تامین

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین با بیان اینکه شرکت کارگزاری صبا تامین در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه نخست مشاوران پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران شد، تصریح کرد: عرضه اولیه آنتی بیوتیک‏سازی ایران با نماد بیوتیک در سال ۱۴۰۲، پیگیری و به‌سرانجام رساندن پذیرش نفت ستاره خلیج فارس، هلدینگ کشت و دام تامین، پتروشیمی بافت و پخش دارویی اکسیر به عنوان مشتریان درون گروهی شستا و پذیرش شیر پاستوریزه پگاه تهران، پگاه زنجان و صنایع بسته بندی فراورده‌های شیری پگاه به عنوان مشتریان برون گروهی بخشی از فعالیت این شرکت در حوزه پذیرش بوده است.

برنامه صبا برای توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

میرطاهر در ادامه از افزایش خالص ارزش سبد‌های اختصاصی تحت مدیریت شرکت سبدگردان اندیشه صبا از ۶۳۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۳۰۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: با توجه به اخذ موافقت اصولی تاسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی اندیشه تامین در سال ۱۴۰۲، این صندوق در مرحله پذیره‏ نویسی و صندوق سرمایه‌گذاری سهامی ETF در مرحله دریافت موافقت اصولی از سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد.

خرید شرکت بیمه به صورت کنترلی و بهینه سازی پرتفوی مهم‌ترین برنامه سال آتی صبا

وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های آتی این شرکت در سال آتی پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌های آتی این شرکت می‌توان به خرید سهام یک شرکت بیمه به صورت کنترل مدیریتی و خروج از شرکت‌های بیمه غیرمدیریتی اشاره کرد. 

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در ادامه به برنامه عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس و همچنین شرکت سنگ آهن مرکزی اشاره کرد و توضیح داد: تداوم فرآیند عرضه و پذیرش سهام شرکت‌های گروه شستا در بازار بورس و فرابورس ایران از دیگر راهبرد‌های این شرکت در سال آینده است.

مجمع عمومی عادی سالانه گروه مالی صبا تأمین با تقسیم ۹۶ درصدی سود میان سهامداران برگزار شد.

میرطاهر افزایش سقف صندوق‌های فعلی و توسعه صندوق‌های جدید در شرکت سبدگردان اندیشه صبا را از دیگر برنامه‌های آتی این شرکت عنوان کرد و افزود: راه اندازی باشگاه مشتریان جامع مبتنی بر فعالیت شرکت‌های کارگزاری صبا تامین، کارگزاری بیمه تامین آینده و سبدگردان اندیشه صبا در دستورکار این شرکت قرار دارد.

به گفته وی بهینه سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های شرکت براساس شرایط روز بازار و اقتصاد کلان و حرکت به سمت DPS محور شدن پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها مهمترین راهبرد آتی این شرکت محسوب می‌شود.

افزایش سهم DPS از درآمد‌های عملیاتی شرکت به بیش از ۷۳ درصد

گروه مالی صبا تامین در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبشهت ۱۴۰۳ موفق به ایجاد سود خالص ۷,۲۲۳ میلیارد تومانی گردیده که ۶,۰۲۵ میلیارد تومان آن ناشی از سود سهام دریافتی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر خود بوده است. پیگیری راهبرد اصلاح پرتفوی سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت شرکت‌های با سود تقسیمی و بازده نقدی بالاتر باعث شده سهم DPS از درآمد عملیاتی شرکت که در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ صرفا ۳۹ درصد بوده است، با طی کردن روندی رو به رشد در انتهای سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۷۴ درصد برسد.

در ادامه این نشست پیشنهاد صورت‏های مالی حسابرسی شده این شرکت و تقسیم سود ۹۶ درصدی گروه مالی صبا تأمین به ازای هر سهم ۴۲۰ ریال به تصویب مجمع عمومی عادی سالانه رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهم ۹۶ درصدی سود سهام از درآمد‌های عملیاتی
ارزش بازار گروه مالی صبا تأمین به ۵۳ همت رسید؛

سهم ۹۶ درصدی سود سهام از درآمد‌های عملیاتی "صبا"

انتشار آگهی دعوت به مجمع
در بیست و هشتمین روز ماه جاری؛

انتشار آگهی دعوت به مجمع "صبا"

صعود ارزش بازار
سهم ۹۳ درصدی سرمایه‌گذاری‌های بورسی گروه مالی صبا تأمین؛

صعود ارزش بازار "صبا" به ۵۷.۹ همت

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.