بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
از چین تا خاورمیانه؛

نفت در میان طوفان‌های جهانی

نفت در میان طوفان‌های جهانی
بهای آتی نفت برنت با ۱.۳۴ دلار افزایش به ۷۵.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام WTI آمریکا نیز با افزایش ۱.۳۸ دلار به ۷۱.۷۵ دلار رسید.
کد خبر : ۲۸۵۵۰۷
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز به به نقل از اینوستینگ؛ قیمت نفت به‌دلیل محرک‌های اقتصادی چین، تنش‌های خاورمیانه و خطر وقوع طوفان افزایش یافت روز سه‌شنبه، قیمت نفت به‌دنبال اعلام محرک‌های مالی توسط بزرگترین واردکننده نفت، چین، و نگرانی‌ها از اینکه تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند عرضه منطقه‌ای را تحت تأثیر قرار دهد، به همراه احتمال وقوع یک طوفان دیگر که ممکن است تولید نفت در ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت خام جهان، را تهدید کند، افزایش یافت.

بهای آتی نفت برنت با ۱.۳۴ دلار (۱.۸ درصد) افزایش به ۷۵.۲۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام WTI آمریکا نیز با افزایش ۱.۳۸ دلار (۲ درصد) به ۷۱.۷۵ دلار رسید. تحلیلگر بازار، تونی سیکامور، از شرکت IG اظهار داشت: «بازار نفت به‌شدت منتظر اقدامات تسهیلی بیشتری از سوی مقامات چینی برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی بوده است.»

بیشتر بخوانید:احزاب پوپولیستی، خطری جدید برای اتحاد غرب؟

صبح همان روز، بانک مرکزی چین بزرگترین بسته محرک خود از زمان شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد تا اقتصاد این کشور را از رکود تورمی خارج کرده و به‌سمت اهداف رشد دولتی سوق دهد. این بسته که گسترده‌تر از انتظارات بود و شامل تأمین مالی بیشتر و کاهش نرخ بهره می‌شود، آخرین تلاش پکن برای بازگرداندن اعتماد به اقتصاد پس از مجموعه‌ای از داده‌های ناامیدکننده است که ترس از کاهش طولانی‌مدت رشد اقتصادی را برانگیخته است.

سیکامور در ادامه افزود: «اعلام امروز تا حدی ریسک‌های نزولی برای قیمت نفت خام را کاهش می‌دهد.»

 با این حال، برای پایداری افزایش قیمت نفت، سیاست‌های تسهیلی پولی چین باید با سیاست‌های مالی توسعه‌ای برای تقویت تقاضای داخلی همراه شوند. به گفته کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، این امر ضروری است. در خاورمیانه، منطقه کلیدی تولید نفت، ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز دوشنبه به مواضع حزب‌الله در لبنان حملات هوایی انجام داده است.

به گفته مقامات لبنانی، این حملات منجر به کشته شدن ۴۹۲ نفر شده و ده‌ها هزار نفر را مجبور به فرار برای یافتن پناهگاه کرده است. این حملات خطر نزدیک‌تر شدن ایران، تولیدکننده عضو اوپک که از حزب‌الله حمایت می‌کند، به درگیری با اسرائیل را افزایش می‌دهد و ممکن است به یک جنگ گسترده‌تر در منطقه منجر شود.

در همین حال، تولیدکنندگان نفت آمریکا در تلاش بودند تا کارکنان خود را از سکو‌های تولید نفت در خلیج مکزیکو تخلیه کنند، زیرا پیش‌بینی شده بود که دومین طوفان در طی دو هفته، از میدان‌های نفتی فراساحلی عبور کند. چندین شرکت نفتی بخشی از تولید خود را متوقف کرده‌اند.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
احزاب پوپولیستی، خطری جدید برای اتحاد غرب؟
آلمان، افراط‌گرایی سیاسی وخطرات برای اوکراین؛

احزاب پوپولیستی، خطری جدید برای اتحاد غرب؟

رشد قیمت طلا با تضعیف دلار؛ آیا سرمایه‌گذاران باید منتظر اصلاحات باشند؟
افزایش قیمت فلز زرد به دنبال سیگنال‌های مثبت جهانی؛

رشد قیمت طلا با تضعیف دلار؛ آیا سرمایه‌گذاران باید منتظر اصلاحات باشند؟

آلمان در تلاش برای نجات رشد اقتصادی
توقف شاخص‌های کلیدی اقتصادی؛

آلمان در تلاش برای نجات رشد اقتصادی

رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید
بخوانیم از آخرین اخبار بازار رمزارزها؛

رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.