بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
بخوانیم از آخرین اخبار بازار رمزارزها؛

رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید

رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید
قیمت بیت‌کوین روز سه‌شنبه با افت جزئی مواجه شد، زیرا تمرکز بازار بر نشست پیش روی فدرال رزرو است که انتظار می‌رود در آن نرخ بهره کاهش یابد. 
کد خبر : ۲۸۵۳۲۲
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس نیوز، جزئیات بیشتری از پروژه رمز ارز جدیدی که توسط دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، رونمایی شد، نتوانست جذابیت خاصی برای بازار به همراه داشته باشد. این پروژه که به نظر می‌رسد یک پلتفرم بانکی یا صرافی رمز ارزی باشد، تاثیری بر رشد قیمتی نداشت. 
بیت‌کوین با ۰.۱ درصد کاهش به ۵۸,۲۹۱ دلار رسید و همچنان در محدوده معاملاتی ۵۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ دلار که بیشتر سال را در آن سپری کرده بود، باقی ماند.

 رونمایی ترامپ از پروژه رمز ارزی جدید


 تیم پشت پروژه "World Liberty Financial" که از حمایت خانواده ترامپ برخوردار است، در رویدادی که دوشنبه شب در پلتفرم X برگزار شد، برخی از جزئیات کلیدی این پروژه را معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: هفته‌ای پر التهاب برای بانک‌های مرکزی

 این پروژه به نظر می‌رسد یک پلتفرم بانکی و صرافی رمز ارزی باشد و یک توکن بومی به نام WLFI داشته باشد. این توکن بین تیم موسس توزیع خواهد شد و بخشی از آن برای فروش عمومی عرضه می‌شود. از کل توکن‌ها، ۲۰ درصد برای بنیان‌گذاران، ۱۷ درصد برای پاداش‌ها و ۶۳ درصد برای عرضه عمومی در نظر گرفته شده است. 

ترامپ در این رویداد که به صورت مختصر صحبت کرد، بار دیگر تأکید کرد که قصد دارد آمریکا را به "پایتخت رمز ارز‌های جهان" تبدیل کند، اما جزئیات زیادی درباره این برنامه‌ها ارائه نداد. ترامپ که رویکردی مثبت به رمز ارز‌ها دارد، برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در حال کمپین است، اما بعد از مناظره‌ای داغ با کامالا هریس، کاندیدای دموکرات، از او عقب مانده است. 

هریس تاکنون جزئیات کمی درباره برنامه‌هایش برای رمز ارز‌ها ارائه کرده، اما انتظار می‌رود که رویکرد سرسختانه دولت بایدن در برابر این بخش را ادامه دهد. 

وضعیت قیمت رمز ارزها: آلت‌کوین‌ها با توجه به نشست فدرال رزرو در آرامش

 قیمت‌های رمز ارز‌ها در محدوده محدودی نوسان داشتند و توجه بازار به نشست این هفته فدرال رزرو معطوف بود. اتر، دومین رمز ارز بزرگ جهان، با ۰.۳ درصد افزایش به ۲,۲۸۷.۹۱ دلار رسید و در همین حال، ریپل (XRP) با ۳.۴ درصد رشد همراه شد. ارز‌های آدا (ADA)، ماتیک (MATIC) و سولانا (SOL) نیز با افزایش جزئی مواجه شدند. در میان توکن‌های میم، دوج‌کوین (DOGE) با ۰.۹ درصد کاهش مواجه شد.

 انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش داده و سیگنال آغاز چرخه تسهیل سیاست پولی را بدهد. معامله‌گران اکنون احتمال بیشتری برای کاهش ۵۰ واحد پایه‌ای نرخ بهره قائل هستند، در حالی که پیش‌تر انتظار کاهش ۲۵ واحد پایه‌ای داشتند. 

کاهش نرخ بهره برای رمز ارز‌ها خبر خوبی است، زیرا باعث افزایش نقدینگی می‌شود که می‌تواند به دارایی‌های سفته‌بازانه اختصاص یابد. با این حال، این بخش پیش از تصمیم‌گیری فدرال رزرو در روز چهارشنبه حرکت قیمتی خاصی نشان نداده است.

پایان مطلب 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نوسان قیمت نفت با از سرگیری تولید پس از طوفان خلیج مکزیک
تحولات اقتصادی چین و تأثیر آن بر تقاضای جهانی نفت؛

نوسان قیمت نفت با از سرگیری تولید پس از طوفان خلیج مکزیک

هفته‌ای پر التهاب برای بانک‌های مرکزی
هفته مهمی برای بانک‌های مرکزی در جهان در پیش است؛

هفته‌ای پر التهاب برای بانک‌های مرکزی

ارزش بیت کوین در نوسان است
در بازار رمزارزها؛

ارزش بیت کوین در نوسان است

تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ می‌تواند منجر به تورم قابل‌توجهی شود
شرکتی مالی و سرمایه‌گذاری نومورا در گزارشی مطرح کرد؛

تعرفه‌های پیشنهادی ترامپ می‌تواند منجر به تورم قابل‌توجهی شود

ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.