بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی انجام شد؛

رشد ۱۴ درصدی تجارت غیرنفتی ایران

رشد ۱۴ درصدی تجارت غیرنفتی ایران
طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان تجارت غیرنفتی ایران با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نیمه نخست امسال به ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید.
کد خبر : ۲۸۵۶۰۶
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان تجارت غیرنفتی ایران با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در نیمه نخست امسال به ۳۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

میزان وزنی تجارت غیرنفتی ایران با کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در این مدت، ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

بر همین اساس، از مجموع مبادلات تجاری غیر نفتی ایران با ۵۷ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به صادرات اختصاص یافت که به لحاظ وزن یک درصد و از حیث ارزش ۱۰ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، واردات از کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در ۶ ماهه ۱۴۰۳، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی انجام شد که به لحاظ وزن ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۱۸ درصد رشد داشته است.

بیشترین حجم مبادلات تجاری غیرنفتی ایران در ۶ ماهه سال جاری در بین کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، به ترتیب با امارات متحده عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و عمان بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.