بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
افزایش ۲۱۹ درصدی ارزش بازار گروه مالی صبا تأمین نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها؛

بیشترین ارزش بازار صبا در بخش استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد

بیشترین ارزش بازار صبا در بخش استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد
بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «سرمایه‌گذاری صدر تأمین» با ۱۷ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان بود.
کد خبر : ۲۸۶۰۱۳
نویسنده :
امیرحسین کریمی

بورس نیوز:

گروه مالی صبا تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری، بهای تمام‌شده‌ای که جهت سرمایه‌گذاری در این دوره ماهانه به ثبت رساند مبلغی برابر با ۱۸ هزار و ۹۶۶ میلیارد دتومان بود. صبا سرمایه‌گذاری‌هایی که در سامانه کدال از عملکرد خود به ثبت رساند مربوط به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و خارج از بازار بود.

میزان سرمایه‌گذاری که "صبا" در پایان نیمه نخست سال جاری در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی انجام داد، نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۲ درصد (معادل ۳۲۹ میلیارد تومان) افزایش پیدا کرد و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۴ درصد افزایش پیدا کرد. عمده‌ترین سرمایه‌گذاری که "صبا" انجام داد مربوط به شرکت‌هایی است که در بازار سرمایه حضور دارند.

بیشترین ارزش بازار صبا در بخش استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد+بورس نیوز

لازم به ذکر است که بیشترین توجه "صبا" در سرمایه‌گذاری به بخش «محصولات شیمیایی» بود که بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری به این بخش اختصاص یافت و این مبلغ سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۶ هزار ۱۲ میلیارد تومان بود و ارزش بازار این بخش برابر با ۱۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان به ثبت رسید.

مجموع بهای تمام‌شده در شرکت‌های بورسی برابر با ۱۶ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۳۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "صبا"

گروه مالی صبا تأمین طی عملکرد ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۸۶۷ میلیارد تومان شناسایی کرد که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۱۹ درصدی را به همراه داشت.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «سرمایه‌گذاری صدر تأمین» با ۱۷ هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان بود و شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» نیز پس‌ازآن با ۱۲ و ۴۶۸ میلیارد تومان قرار داشت.

بیشترین ارزش بازار صبا در بخش استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد+بورس نیوز

"صبا” با سرمایه ثبت‌شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی طی عملکرد ۴ ماهه، طی سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۴ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر ۳ هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان کسب کرد، همچنین از واگذاری سهام نیز توانست به سود ۲۷۸ میلیارد تومانی دست یابد.

"صبا" در شهریورماه سال جاری بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های «غیر بورسی» را ۲ هزار و ۹۸ میلیارد تومان به ثبت رساند، بیشترین سرمایه‌گذاری در این بخش مربوط به شرکت «سنگ‌آهن مرکزی ایران» با یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.