بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
ایران خودرو بر مدر اصلاحی بازگشت؛

پایان روند نزولی "خودرو" در تابستان رقم خورد

پایان روند نزولی
علی‌رغم وجود شرایط و روند نسبتا کاهشی در ماه‌های گذشته شرکت ایران خودرو، این شرکت به مدار صعودی بازگشته و روند خود را اصلاح کرده است.
کد خبر : ۲۸۶۰۸۵
نویسنده :
علی وکیلی مقدم

به گزارش بورس‌نیوز؛ شرکت ایران خودرو با سرمایه ثبت شده بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومانی، در آخرین گزارش عملکرد ماهانه منتهی به شهریورماه خود از رشد ۲.۲ درصدی درآمدی نسبت به مردادماه سال جاری خبرداده که نشان از تداوم روند مثبت درآمدی آن دارد.

"خودرو" موفق به کسب درآمد ۲۳.۹ همت از محل فروش محصولات خود در بازار داخلی و خارجی شده است که حاصل از فروش ۴۲ هزار ۱۰۲ دستگاه بوده که عمده محل درآمدی آن مربوط به گروه پژو بوده است. 
علی‌رغم وجود شرایط و روند نسبتا کاهشی در ماه‌های گذشته شرکت ایران خودرو، این شرکت به مدار صعودی بازگشته و روند خود را اصلاح کرده است. درآمد تجمیعی این شرکت نیز ۱۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد رشد داشته است. 


میزان فروش صادراتی "حودرو" نیز در این ماه رشد بسیار خوبی داشته و از این محل بیش از ۳۰ میلیارد تومان کسب درآمد کرده است. میانگین فروش صادراتی ایران خودرو ۲۴ میلیارد تومان در ۶ ماهه نخست سال جاری بوده که نسبت به سال گذشته رشدی قابل توجه داشته است

سبد درآمدی "خودرو" از مجموعه گسترده محصولات آن تشکیل شده که دو بخش (فروش قطعات ولوازم) و (گروه پژو) به ترتیب ۲۳ و ۲۴ درصد از درآمدزایی‌های شهریورماه شرکت ایران خودرو را از آن خود کرده‌اند. 
دو بخش ذکر شده هردو بیش از ۵.۵ همت درآمدزایی برای این مجموعه به ارمغان داشته است که در مجموع بیش از ۱۱ همت از درامد یاد شده را شامل می‌شود.

در این بین (گروه سورن) نیز با تصاحب سهم ۲۲ درصدی از کیک درآمدی این شرکت به سومین بخش درآمدزای "خودرو" تبدیل شده است. 
پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.